Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

Jak linie lotnicze na całym świecie przygotowują się do nowego startu

 

„Nie możemy się doczekać szczepionki”. Ustępujący dyrektor generalny światowego stowarzyszenia linii lotniczych IATA, Alexandre de Juniac, po raz kolejny położył ogromną presję na przyspieszenie ponownego uruchomienia przemysłu lotniczego w nadchodzących miesiącach za pomocą masowych szybkich testów koronowych. Pandemia zabrała ze sobą linie lotnicze prawie w zeszłym roku, ale jak dotąd tylko nieliczne uległy zniszczeniu.

Globalne dane biznesowe wciąż są otrzeźwiające. Zamiast 4,5 miliarda ludzi w poprzednim roku, tylko 1,8 miliarda ludzi podróżowało samolotem w 2020 roku. Według IATA 60,5-procentowy spadek liczby pasażerów spowodował spadek sprzedaży linii lotniczych o ponad 500 miliardów dolarów do 328 miliardów dolarów. Straty szacuje się na 118,5 miliardów dolarów (99,9 miliardów euro). Nie dotyczy to równie mocno dotkniętego problemem przemysłu lotniczego, lotnisk i ich licznych usługodawców.

Według ich stowarzyszenia ADV niemieckie porty lotnicze będą musiały poradzić sobie ze stratą około 3 miliardów euro w 2020 i 2021 r., Tak że około jedna czwarta z 180 000 bezpośrednich miejsc pracy będzie zagrożona. W przypadku Paderborn-Lippstadt pierwszy operator zbankrutował samodzielnie, a wkrótce może nastąpić kolejne. Rząd federalny chce pomóc, podobnie jak w przypadku kontroli ruchu lotniczego, ale nalega na ten sam wysoki poziom udziału krajów związkowych, które są zazwyczaj właścicielami lotnisk.

Miałem nadzieję, że popyt na bilety wzrośnie do połowy roku

IATA oczekuje, że popyt na bilety wzrośnie do połowy 2021 r. Tylko wtedy, gdy szczepionki koronowe, które mają zostać zatwierdzone w Europie, zostaną szybko rozprowadzone i znacznie więcej pasażerów będzie mogło podróżować za pomocą negatywnych szybkich testów. Szacuje się, że sprzedaż w nadchodzącym roku osiągnie 459 miliardów dolarów, a straty są ograniczone do nieco poniżej 39 miliardów dolarów. Europejskie linie lotnicze, które ze względu na swoje małe rynki krajowe są bardziej uzależnione od biznesu międzynarodowego niż Amerykanie, Rosjanie czy Chińczycy, musiałyby zapłacić około 12 miliardów dolarów.

Dla ekspertów od dawna jest jasne, że działalność na trasach średniodystansowych ożyje szybciej niż na trasach długodystansowych i że istnieje większe prawdopodobieństwo wznowienia podróży turystycznych niż podróży służbowych. W końcu Corona przyniosła znaczący impuls w cyfryzacji, który sprawi, że wiele kosztownych podróży służbowych stanie się w przyszłości zbytecznych. Jednak stowarzyszenie podróży służbowych VDR spodziewa się znacznych zaległości w osobistych spotkaniach. Nakład na podróż prawdopodobnie wzrośnie: według barometru VDR około 80 procent firm spodziewa się bardziej skomplikowanego planowania i wyższych kosztów. A 90 procent chce się bliżej przyjrzeć, które wycieczki są naprawdę potrzebne w przyszłości.

Dystrybucja szczepionek koronowych za pośrednictwem transportu lotniczego

Branża lotnicza udowodniła swoje znaczenie dla zglobalizowanej gospodarki w obliczu kryzysu transportu lotniczego, który spodziewa się dalszego wzrostu dystrybucji szczepionek koronowych. Nawet jeśli prawie połowa opcji pobierania opłat została utracona z powodu braku lotów pasażerskich, sprzedaż cargo wzrosła znacznie do prawie 118 miliardów euro i uratowała niektóre linie lotnicze.

W nadchodzącym roku pasażerowie znajdą tylko zmniejszoną liczbę połączeń, ponieważ firmy latają tylko wtedy, gdy mogą przynajmniej pokryć bezpośrednie koszty lotu. W kwietniu tylko 2110 par miast było podłączonych do bezpośrednich lotów na starym kontynencie – informuje ekspert IATA Rafael Schvartsman. Przed kryzysem do wyboru było ponad 9 000 kierunków. Do wielu miejsc docelowych można dotrzeć tylko z międzylądowaniem, które początkowo będzie obsługiwać takie centra, jak Frankfurt, Paryż czy Amsterdam.

Podczas kryzysu koronowego ceny biletów zwykle spadały w słabo wykorzystywanych odrzutowcach, a tanie linie lotnicze Ryanair już zagroziły agresywnym konkurencyjnym cenom ponownego uruchomienia. Po raz pierwszy Irlandczycy mogą polegać na szczególnie niedrogim samolocie typu Boeing 737 Max, który został wycofany z globalnego ruchu w marcu 2019 roku po dwóch wypadkach, w których zginęło łącznie 346 osób. Po usprawnieniach technicznych powrót samolotu na europejskie niebo jest nieuchronny.

Linie lotnicze umierają powolną śmiercią

Linie lotnicze umierają powolną śmiercią – jeśli w ogóle – ponieważ są w większości przewoźnikami o narodowym prestiżu. W tym roku rządy wpompowały już w krajowe linie lotnicze około 173 miliardów euro. IATA spodziewa się dalszych transferów do 80 miliardów euro, jak wyjaśnił Juniac. Air France-KLM jest gorącym kandydatem do nowych strzykawek wartych miliard dolarów Według gazety „Le Monde” państwo francuskie już wskazało, że jest gotowe zapłacić.

Z drugiej strony, częściowo znacjonalizowana Lufthansa z powodzeniem pozyskuje świeże pieniądze na prywatnym rynku kapitałowym – z deklarowanym celem ograniczenia bardzo kosztownych inwestycji rządowych w wysokości 9 mld euro w perspektywie długoterminowej. Grupa sprowadziła na ziemię setki samolotów. Duże odrzutowce z czterema silnikami i dużym zużyciem nafty, takie jak Airbus A380 lub starsze Boeing Jumbos typu 747-400, zostały wycofane z eksploatacji, a siła robocza również się kurczy. Po sprzedaży gastronomii w Europie około 109 000 osób jest nadal zatrudnionych przez firmę Kranich, która nie dokonała jeszcze zwolnień, przynajmniej dla niemieckiej marki podstawowej. Istnieją porozumienia ze stewardami i związkami personelu naziemnego w sprawie środków cięcia kosztów i programów odpraw, które mają na celu zwolnienie pracowników. Do tej pory nie było porozumienia z pilotami ze Stowarzyszenia Cockpit. Jeśli tak pozostanie, 1000 z około 5000 będzie musiało przejść, po raz kolejny wyjaśnił szef Lufthansy Carsten Spohr.

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Rosamund Pike nie wierzy w „tuning ciała”

AktualnościWiadomościZdrowie

Świadectwo szczepień UE jeszcze przed wakacjami

AktualnościWiadomości

„Współczesne niewolnictwo” na rynku umów krótkoterminowych

AktualnościHRWiadomości

Co się zmieniło w rekrutacji managerów w 2021

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: