Inwestorzy nie lubią już Levi’sa

Producent jeansów Levi Strauss podniósł roczną prognozę sprzedaży i zysków dzięki dużemu popytowi na jeansy z szerokimi nogawkami. Jednak akcje amerykańskiej firmy spadły o prawie 8 procent w czwartkowym handlu posesyjnym, ponieważ inwestorzy realizowali zyski. 

W roku obrotowym 2025 firma spodziewa się obecnie organicznego wzrostu sprzedaży netto na poziomie około 6%. Poprzedni cel wynosił od 4,5 do 5,5%. Skorygowany zysk na akcję ma wynieść od 1,27 do 1,32 USD, w porównaniu z poprzednim przedziałem 1,25–1,30 USD. Inwestorzy najwyraźniej spodziewali się wyższego poziomu.

W trzecim kwartale Levi Strauss przewyższył oczekiwania analityków. Sprzedaż netto wzrosła o 7 procent do 1,54 miliarda dolarów. Skorygowany zysk na akcję wyniósł 34 centy, przekraczając konsensus rynkowy na poziomie 31 centów.

Grupa skorzystała na powrocie trendów modowych z lat 2000. i silnym popycie międzynarodowym. Na wyniki wpłynęła strategia coraz większego skupienia się na sprzedaży bezpośredniej (DTC) i podwyżkach cen, podobnie jak w przypadku niemieckiej firmy Vorwerk (Thermomix, Kobold). Akcje Levi Strauss zyskały w tym roku już około 42 procent.

Redakcja: