Artykuł miesiąca: Jak zarządzać pracownikiem z pokolenia Z?

AktualnościWiadomości

Hybrydy stanowią już 50% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie

W pierwszym kwartale tego roku gama modeli hybrydowych oferowanych przez Toyota Motor Europe wzbogaciła się o trzy nowe samochody i wynosi już 19 modeli. To przyczyniło się do silnych wzrostów sprzedaży firmy, pomimo malejącego rynku. Sprzedaż TME w pierwszym kwartale tego roku jest o 14% wyższa rok do roku, a udział firmy w rynku wzrósł do 5,2%.

„Pomimo słabszej sprzedaży samochodów w Europie, Toyota i Lexus wzmocniły swoją pozycję dzięki ogromnej popularności naszych hybrydowych modeli” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe. – „Udana premiera trzech ważnych modeli w pierwszym kwartale sprawia, że jesteśmy niemal pewni bardzo dobrych wyników w pozostałej części roku. Patrząc na ogromną liczbę zamówień, które będziemy realizować w nadchodzących miesiącach, jestem przekonany, że Toyota Motor Europe bez trudu osiągnie cel wyznaczony na ten rok na poziomie 1 065 000 sprzedanych samochodów”.

Klienci bardzo dobrze przyjęli nową Corollę w wersji Hatchback i TS Kombi. Obie odmiany nadwozia stanowią realizację nowej strategii Toyoty wprowadzania do oferty dwóch napędów hybrydowych do wyboru. To sprawiło, że udział wersji hybrydowych w całkowitej sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wynosi 95%. Europejscy nabywcy tych modeli mogą wybierać między układem 122 KM z silnikiem 1,8 l oraz napędem o mocy aż 180 KM z silnikiem 2,0 l.

Corolla Sedan, bardzo popularna w Europie Wschodniej, Turcji i Izraelu, po raz pierwszy jest dostępna także z napędem hybrydowym, który odpowiada za 60% całkowitej sprzedaży tego auta. Dużą popularnością cieszy się także nowa Toyota RAV4, której 89% egzemplarzy ma napęd hybrydowy. Pozostałe modele, takie jaj Toyota C-HR Hybrid i Yaris Hybrid, również osiągnęły rekordy sprzedaży, przyczyniając się do bardzo dobrych wyników hybryd.

Udział hybryd w całkowitej sprzedaży TME wyniósł 51%, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej stanowi 61%.

Wyniki sprzedaży marki Toyota

Sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła w pierwszym kwartale 2019 roku 260 400 aut. Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Yaris (69 800 egz.) Toyota C-HR (41 700 egz.) oraz Corolla (40 100 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).

Liderami rynku hybryd są Yaris Hybrid (38 400 egz.), Toyota C-HR Hybrid (37 100 egz.) oraz Corolla Hybrid (27 100 egz.). Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła w ciągu trzech pierwszych miesięcy roku 130 300 aut, o 15% więcej rok do roku. Udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w Europie wynosi 50% – w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 59%, zaś w Europie Wschodniej, Kazachstanie, Turcji, Izraelu i na Kaukazie 25%.

Wyniki sprzedaży Toyoty w Q1 2019 roku

 

Toyota Motor Europe 278 762
   
TOYOTA 260 375
AYGO 30 136
Yaris (łącznie) 69 812
  Yaris Hybrid 38 414
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) 27 577
  Corolla HB i TS Kombi Hybrid 22 374
Toyota C-HR (łącznie) 41 709
  Toyota C-HR Hybrid   37 060
Corolla Sedan 12 120
Corolla Sedan Hybrid 4 703
Avensis 1 024
Rodzina Priusa 5 959
Prius 1 484
Prius+ 3 817
Prius Plug-in Hybrid 658
Mirai 65
Camry (łącznie) 10 566
  Camry Hybrid 204
GT86 255
RAV4 (łącznie) 30 527
  RAV4 Hybrid 21 578
Highlander 207
Land Cruiser 10 170
Hilux 10 367
PROACE 8 399
Inne modele 1 082

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

10 najbardziej oryginalnych zrzutek 2019 roku

AktualnościWiadomości

Przybywa zastosowań sztucznej inteligencji w medycynie

AktualnościWiadomości

Mentoring najważniejszym źródłem wiedzy dla ponad połowy start-upów

AktualnościWiadomości

Tylko 17 proc. polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: