W grupie dóbr konsumenckich Henkel dyrektor generalny Carsten Knobel (55 l.) redukuje zatrudnienie w ramach trwającego programu restrukturyzacji. Knobel powiedział „Süddeutsche Zeitung”, że obecnie rozpoczęła się druga faza projektu. „Chcemy zoptymalizować produkcję, zakupy, logistykę i magazynowanie” – napisano. „Z pewnością znikną również obiekty magazynowe i produkcyjne, a wraz z nimi miejsca pracy. Jednak żadna fabryka w Niemczech nie zostanie zamknięta ”.
Aby obniżyć koszty i pobudzić wzrost, Knobel połączył firmy produkujące kosmetyki i detergenty. W połowie sierpnia firma z branży dóbr konsumpcyjnych ogłosiła, że jest na dobrej drodze. „Jesteśmy pewni, że uda nam się osiągnąć nasze cele w zakresie sprzedaży i zysków w perspektywie średnioterminowej” – powiedział Knobel.
Jednak marża operacyjna w dalszym ciągu nie osiągnęła dotychczasowych rekordów, a kurs akcji grupy detergentów, kosmetyków i klejów z Düsseldorfu (Persil, Schwarzkopf, Loctite) powoli odzyskuje siły. Knobel koncentruje się na dochodowych markach – Henkel wyzbywa się trudnych biznesów, takich jak te w Wenezueli.
Knobel widzi pierwsze oznaki ożywienia w Chinach. Rynek jest dla Henkla ważny; do najważniejszych projektów inwestycyjnych w tym roku należała budowa zakładu produkcyjnego i centrum innowacji dla dywizji klejów. Jednak powolna gospodarka drugiej co do wielkości gospodarki świata utrudnia prowadzenie działalności wielu firm.
trezor.io/start
trezor.io/start