Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AIAktualnościWiadomości

Google blokuje 5,5 miliarda reklam rocznie

Dla Google sztuczna inteligencja jest zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem. Sztuczna inteligencja ułatwia tworzenie fałszywych reklam. Ale pomaga również blokować niechciane treści. W ubiegłym roku Google zablokował lub usunął ponad 5,5 miliarda reklam, które naruszały zasady firmy internetowej lub miały być oszukańcze. Tak wynika z raportu bezpieczeństwa reklam Google opublikowanego w środę w Mountain View. Zablokowane treści obejmują reklamy niebezpiecznych produktów lub treści o charakterze seksualnym, ale także reklamy wątpliwe lub oszukańcze, które obiecują cudowne lekarstwo lub szybkie bogactwo.

Manager Google Duncan Lennox, wiceprezes ds. bezpieczeństwa reklam u operatora wyszukiwarki, powiedział: „Celem Google jest identyfikacja fałszywych reklam i blokowanie kont, zanim dotrą one na platformy Google, lub usuwanie ich natychmiast po wykryciu”.

Najważniejszym trendem w 2023 roku był wpływ generatywnej sztucznej inteligencji, znanej z chatbotów takich jak Google Gemini. Ta nowa technologia wywołała istotne i znaczące zmiany w branży reklamy cyfrowej – od optymalizacji wydajności po edycję obrazu. „Ale nie ma również wątpliwości, że wprowadzenie łatwo dostępnych narzędzi wideo AI zaostrzyło rozprzestrzenianie się fałszywych reklam wykorzystujących tak zwane deepfakes” – stwierdził Lennox.
Roboty AI to przyszłość – ale czy są bezpieczne? Ma to zagwarantować nowe centrum testowe, zaplanowane przez Federalne Ministerstwo Gospodarki. Ale w branży słychać krytykę

Deepfake to zdjęcia, filmy lub pliki audio, które są celowo modyfikowane przy użyciu sztucznej inteligencji. Widzisz lub słyszysz ludzi, którzy robią lub mówią rzeczy, których tak naprawdę nigdy nie zrobili lub nie powiedzieli.

Manager Google podkreślił, że sztuczna inteligencja pomaga jednocześnie wykrywać oszukańcze treści i egzekwować zasady Google. Sztuczna inteligencja jest znacząco zaangażowana w 90 procent decyzji blokujących. Jeśli reklamodawcy lub wydawcy uznają, że sztuczna inteligencja popełniła błąd, zespoły Google sprawdzą to. W przypadku napotkania błędów ustalenia te są wykorzystywane do dalszego ulepszania systemów.

Według Lennoxa w 2023 r. Google nie tylko usunął 5,5 miliarda wątpliwych lub nawet fałszywych reklam, ale jednocześnie zablokował lub usunął 12,7 miliona kont reklamodawców, co stanowi prawie dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma nie podaje liczby wyświetleń reklam w ciągu roku na swoich stronach ani za pośrednictwem sieci reklamowej Google. Eksperci branżowi szacują, że serwery Google wyświetlają reklamy średnio około 30 miliardów razy dziennie.
Polecane artykuły
AktualnościCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Polacy planują majówkę i urlop a cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb

AktualnościITWiadomości

Ultimatum Komisji Europejskiej dla Tiktok

AktualnościWiadomości

Mistral planuje pozyskać pięć miliardów dolarów

AktualnościWiadomości

Adidas zachwyca swoich akcjonariuszy

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: