Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościITWiadomości

Gamestop – większa sprzedaż, mniej strat

 

Amerykański sprzedawca gier wideo Gamestop, który trafił na pierwsze strony gazet ze względu na ekstremalny wzrost cen swoich akcji, chce przeforsować zmianę strategii w kierunku e-commerce z nowym duetem zarządzającym. Wraz z Mattem Furlongiem i Mike’iem Recupero, firma zatrudniła dwóch byłych managerów Amazona jako odpowiednio CEO i CFO, ogłosiła w środę po zamknięciu rynku amerykańskiego. Oba stanowiska były wolne po rezygnacjach w ostatnich miesiącach. Firma Gamestop chce pożegnać się z zakurzonym i podupadłym modelem biznesowym klasycznej sieci sprzedaży gier komputerowych i stać się nowoczesnym dostawcą technologii dla graczy online. Dobór najlepszych pracowników jest zgodny z tą kalkulacją. Trzy miesiące temu dołączyła Jenna Owens, weteran technologii, która była odpowiedzialna za codzienny biznes i która wcześniej pracowała dla internetowych gigantów Google i Amazon.

Biznes na Gamestop jest ostatnio nieco lepszy. Sprzedawca gier wideo zmniejszył stratę w minionym kwartale i przekroczył oczekiwania pod względem sprzedaży. Strata operacyjna została podobno zmniejszona do 40,8 mln USD ze 108 mln USD w roku poprzednim. Sprzedaż wzrosła o około jedną czwartą do prawie 1,3 miliarda dolarów. Oba wskaźniki były lepsze niż oczekiwali eksperci, na co wskazują szczegółowe dane.

Gamestop to jedna z tak zwanych „stocków memowych”, które mali inwestorzy proszą się wzajemnie o kupowanie na odpowiednich forach internetowych na przykład na Reddicie. W przeszłości zaszkodziło to funduszom hedgingowym, które spekulowały na krótką sprzedaż w celu obniżenia ceny. Według firmy analitycznej S3 Partners inwestorzy zajmujący się krótką sprzedażą na Gamestop od początku roku ponieśli około 7 miliardów dolarów strat. W styczniu kurs osiągnął rekordowy poziom ponad 483 USD. W środę zamknęło się na poziomie 302 USD.

Udział, który od początku roku wzrósł o ponad 2000 proc., stracił dobre 8 proc. w handlu po godzinach pracy. Jednak cena już dawno przestała odzwierciedlać rozwój biznesu. Dwóch analityków ogłosiło niedawno, że nie będą już wyceniać akcji.

Oprac. Andrzej Mroziński

 

Polecane artykuły
AktualnościTechnologieWiadomości

Profesjonalne wideokonferencje – wybierz najlepsze miejsce

AktualnościITWiadomości

Teamviewer - nowy partner SAP

AktualnościWiadomości

Ile kosztuje wycofanie produktu z rynku?

AktualnościHandelWiadomości

Firmy poszukują handlowców i ekspertów ds. sprzedaży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: