Rozszerzenie ruchu bezwizowego do Chin

AktualnościWiadomości

Europejskie linie lotnicze skarżą się na niekorzystną sytuację konkurencyjną

Niemiecki przemysł lotniczy uważa, że ​​niemieckie i europejskie linie lotnicze znajdują się w bardzo niekorzystnej sytuacji w międzynarodowej konkurencji. W związku z obowiązkiem dodawania paliw odnawialnych, tzw. SAF, od 1 stycznia „samoloty wylatujące z Niemiec będą wiązać się z dodatkowymi wydatkami szacowanymi na 300–400 mln euro rocznie” – wyjaśnił dyrektor generalny Federalnego Stowarzyszenia Producentów niemieckiego przemysłu lotniczego (BDL), Joachim Lang

„Znaczące dodatkowe koszty pogarszają i tak już krytyczną sytuację niemieckiego przemysłu lotniczego i dlatego wymagają masowej korekty podatków i opłat” – wyjaśnił. „Dlatego wzywamy do zniesienia podatku od ruchu lotniczego”, aby nie stawiać jeszcze bardziej niekorzystnej sytuacji niemieckich linii lotniczych w porównaniu z innymi europejskimi konkurentami.

Wymóg, że do lotów rozpoczynających się na lotniskach w krajach UE należy teraz doliczyć co najmniej 2 proc. SAF, dotyczy wszystkich linii lotniczych. BDL w dalszym ciągu stawia europejskie przedsiębiorstwa w niekorzystnej sytuacji, ponieważ ich loty długodystansowe zwykle rozpoczynają się w UE, podczas gdy konkurenci startują ze swoich hubów w Stambule, Doha czy Dubaju. Musieliby wówczas jedynie zatankować drogiego SAF-a „na krótki lot z UE”.
Polecane artykuły
Air FranceAktualnoście-commerceWiadomości

Air France wprowadza na rynek swoje własne perfumy - AF001

Aktualnościataki cyberCheck Pointcyberatakicyberbezpieczeństwoe-commerceWiadomości

2024 rokiem ransomware. Polskie instytucje na celowniku i rekordowe wzrosty za sprawą usług hakerskich!

AktualnościWiadomości

Czy Elon Musk chce kupić Tiktok?

AIAktualnościWiadomości

Więcej pieniędzy dla start-upów – Bawaria wyprzedza Berlin

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *