Artykuł miesiąca: Praca w IT nie tylko dla programistów. TOP 3 zawody z gwarancją zatrudnienia i dobrą pensją

AktualnościHandelWiadomości

Empik podsumowuje otwarcia salonów w 2019 roku

 

Grupa Empik z każdym kolejnym rokiem coraz mocniej zaznacza pozycję lidera sprzedaży wielokanałowej. 276 salonów w całej Polsce – z takim wynikiem marka zakończyła rok 2019, utrzymując tym samym tempo ekspansji określone na lata 2019-2023. Nowe salony to nie tylko rozwiązania, które mają zapewnić wygodny dostęp do kultury i rozrywki, lecz także zagęszczenie mapy odbioru bezpłatnych przesyłek z Empik.com.

Historia pełna pasji pisana na nowo

Podsumowując ubiegły rok działalności Empiku, nie można pominąć dwóch wyjątkowych miejsc na kulturalnej mapie Polski, które dzięki sieci Empik zyskały nowe życie: najstarszej księgarni w Polsce przy Rynku Głównym w Krakowie oraz retro Czytelni w warszawskim Empiku Junior przy ulicy Marszałkowskiej. Zarówno księgarnia narracyjna w Krakowie, która otworzyła się w nowej aranżacji nawiązującej do wielowiekowej tradycji tej lokalizacji, jak i warszawska Czytelnia stylizowana na dawny Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, to przede wszystkim miejsca spotkań z bogatym programem kulturalnym, które inspirują gości do dyskusji i poszerzania swoich pasji.

21 nowych salonów, 3 nowe Papierniki, 2,492 mkw. powierzchni handlowej

Empik w 2019 roku osiągnął swoje cele założone w strategii na lata 2019-2023. Sieć otworzyła 21 punktów sprzedaży o łącznej powierzchni handlowej 2492 mkw.,w tym13 standardowych salonów (powyżej 200 m2) oraz 8 Empików w mniejszym formacie. Uruchomiono ponadto 3 sklepy Papiernik by Empik. Obecnie w całej Polce w ramach Grupy Empik funkcjonuje 276 salonów Empik, 11 sklepów Papiernik by Empik oraz 20 księgarni Mole Mole. Sieć konsekwentnie rozwija format mniejszych salonów, docierając do nowych klientów w kolejnych miejscowościach. W 2019 roku do Empiku w swoim mieście mogli po raz pierwszy przyjść mieszkańcy Kluczborka, Śremu, Bolesławca czy Krotoszyna.

– Chcemy być coraz bliżej naszych klientów, inspirować ich do poznawania i rozwijania swoich pasji i zainteresowań, zachęcać do ciekawego spędzania wolnego czasu. Konsekwentnie pracujemy nad jakością obsługi we wszystkich kanałach sprzedaży, maksymalizując omnichannel-owe podejście do klienta – komentuje Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny Empiku. – Usługa „Click&Collect” wciąż zyskuje na popularności. Zależy nam na tym, by klienci mieli świadomość korzyści płynących z ekspresowej rezerwacji i odbioru w salonie. Dzięki niej w komfortowy sposób mogą zamówić produkt, mając pewność, że będzie na nich czekał w wybranej lokalizacji już po 2 godzinach. Pozwala to jednocześnie uniknąć całego procesu obsługi zamówień, wysyłki i transportu – dodaje.

Nowe rozwiązania

Nowe salony to także nowe rozwiązania technologiczne, które mają ułatwić zakupy klientom stacjonarnym i usprawnić proces obsługi zamówień online. W 2019 roku obok tradycyjnych kas, w salonach sieci Empik pojawiły się kasy samoobsługowe – w całej Polsce już 31 Empików oferuje taką możliwość. Dodatkowo, klienci sieci mogą dokonać zakupu u kasjerów z tabletami, którzy są dostępni na terenie sklepu. Grupa Empik sprawdza, które z proponowanych rozwiązań najbardziej odpowiada klientom, aby w przyszłości rozwijać się w kierunku przez nich preferowanym. Ponadto, wszystkie salony Empik powyżej 180 mkw. oferują już także możliwość odbioru zamówień z Empik.com o dużych gabarytach, z czego chętnie korzystają klienci.

Jedną z ważniejszych koncepcji marki są salony w formacie Future Store, czyli bardzo nowoczesna, przyjazna odbiorcom i pełna inspiracji przestrzeń. Domeną modelu Future Store jest tak zwane serce salonu, czyli duże ekrany w centrum sklepu informujące o ciekawych premierach, nowościach i aktualnościach ze świata kultury i rozrywki. Salony w innowacyjnej formule są dla sieci standardem przy otwarciach punktów sprzedaży w dużych galeriach handlowych. Do formatu Future Store modernizowane są również najważniejsze działające już salony. W 2019 roku do sieci dołączyły 3 kolejne lokalizacje w tej koncepcji – w Bydgoszczy, Rzeszowie i Bielsku-Białej.

Co dalej?

Strategia ekspansji Empiku zakłada, że do 2023 roku na terenie całej Polski będzie funkcjonować 370 salonów, z czego aż 60 z nich stanowić będą sklepy w mniejszym formacie. W najbliższych planach na 2020 rok jest otwarcie 130 kas samoobsługowych w salonach w całej Polsce oraz dalszy rozwój innowacyjnego formatu Future Store. Plany na najbliższe lata zakładają ponadto wyrównanie sprzedaży we wszystkich kanałach: sklepach stacjonarnych, na platformie Empik.com oraz w aplikacji mobilnej.

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Atak na izraelskich żołnierzy. Hamas próbuje ich oszukać za pomocą fałszywych wiadomości od kobiet

AktualnościWiadomości

Jak technologia chmurowa zapewniła Oskara filmowi Toy Story 4?

AktualnościWiadomości

Kolejne szkodliwe oprogramowanie w Google Play zagrożeniem dla 50 tys. użytkowników

AktualnościWiadomości

Świadczenie usług elektronicznych w świetle ustawy o VAT

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: