Jeśli chcesz zyskać zaufanie współpracowników, powinieneś zostawić T-shirt i dżinsy w szafie. Przynajmniej tak sugerują dwa eksperymenty przeprowadzone przez amerykański zespół badawczy. Celem projektu było sprawdzenie, jaki wpływ ma ubiór biurowy na postrzeganą uczciwość innych.
W drugim eksperymencie badacze pokazali kolejnym 424 uczestnikom zdjęcia osób pracujących z agencji. Aby badani zwracali uwagę jedynie na rodzaj ubioru, a nie na jego kolor, mowę ciała czy wyraz twarzy, twarze na zdjęciach zostały zasłonięte, a wszystkie osoby ukazane zostały w neutralnych kolorach i w różnych pozach. Podobnie jak w pierwszym eksperymencie, badani zostali poproszeni o ocenę integralności przedstawionych osób.
Tym razem wyżej ocenili profesjonaliści w strojach biznesowych, niż ci w strojach codziennych. W eksperymencie tym nie stwierdzono różnic w postrzeganej integralności formalności biznesowych i codziennych. Dlatego jeden z respondentów określił styl business casual jako „złoty środek” w przypadku odzieży roboczej.