Disney dogania Netflix, jeśli chodzi o subskrypcje

Gigant rozrywki Walt Disney odnotował szybki wzrost dzięki swoim usługom przesyłania strumieniowego w ostatnim kwartale fiskalnym . Usługi na żądanie Disney+, Hulu i ESPN+ miały łącznie około 221 milionów subskrypcji pod koniec czerwca, jak ogłosiła grupa w środę po zamknięciu giełdy w USA. Disney dogonił w ten sposób poprzedniego lidera rynku streamingowego Netflix , który niedawno stracił klientów, a także zakończył miniony kwartał z około 221 milionami kont użytkowników. „Mieliśmy doskonały kwartał” – zapowiedział podczas prezentacji bilansu szef Disneya Bob Chapek .

W tym samym czasie Disney obniżył swoje długoterminowe wytyczne dla subskrybentów dla Disney +, ale trzyma się swojego docelowego zysku dla biznesu streamingowego. Całkowita liczba klientów Disney+ wyniesie od 215 milionów do 245 milionów do końca września 2024 roku, powiedział Disney. To spadek z 230 milionów do 260 milionów, które wcześniej przewidywał Disney.

Powodem mniejszych oczekiwań jest utrata praw do transmisji strumieniowych meczów krykieta w indyjskiej Premier League. Jednostka przesyłania strumieniowego nadal jest zaangażowana w osiągnięcie zysku po raz pierwszy w roku fiskalnym 2024, powiedziała dyrektor finansowy Christine McCarthy. Konkurencyjny Netflix już zapowiedział, że podniesie cenę abonamentu bez reklam o prawie 38 proc. W grudniu zostanie wprowadzona opcja z reklamami w cenie 7,99 USD miesięcznie – taka sama cena, jaką firma pobiera teraz za wersję bez reklam.

Oprócz Netflixa i Disneya, o względy widzów, którzy regularnie chcą oglądać nowe seriale i filmy w domu z dużymi inwestycjami w swoje platformy streamingowe, walczą m.in. Amazon i Apple . W rezultacie operacje przesyłania strumieniowego Disneya wciąż przynoszą straty, zgłaszając stratę w wysokości 1,1 miliarda dolarów za właśnie zakończony kwartał. To zaważyło na pionie mediów i rozrywki, którego zysk spadł o 32 procent do prawie 1,4 miliarda dolarów.

Cała grupa, do której zalicza się również klasyczny oddział kablowy, studia filmowe, parki rozrywki, ośrodki wypoczynkowe i statki wycieczkowe, ma się dobrze finansowo. Sprzedaż wzrosła o 26 procent rok do roku do 21,5 miliarda dolarów. Zysk wzrósł o 53 procent do 1,4 miliarda dolarów. Dane kwartalne znacznie przekroczyły oczekiwania analityków. Akcja początkowo zareagowała wzrostem ceny o ponad 9 proc. Disney miał ostatnio trudny okres na Wall Street – udział spadł o 23 procent od początku roku.

Redakcja: