Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościTechnologieWiadomości

Cyfrowi nauczyciele będą wsparciem w nauce

Branża edukacyjna, szczególnie prywatny sektor szkoleń, coraz mocniej interesuje się technologią cyfrowych bliźniaków. Duże zainteresowanie wynika przede wszystkim z nieograniczonych możliwości skalowania biznesu, jakie daje ta technologia. Stworzenie takiego „awatara” i wyposażenie go w wiedzę ekspercką, jaką ma nauczyciel, trwa dwunastokrotnie krócej niż zdobycie uprawnień do nauczania w szkole. Technologię digital twins z czasem mogłyby przyjąć również szkoły, chociażby z uwagi na braki kadrowe. Tym bardziej że zmienia się profil uczniów, którzy oczekują ich zastosowania w procesie edukacji.

– Zastosowanie technologii cyfrowego bliźniaka w edukacji może być rozwiązaniem dla nauczycieli oraz dla uczniów. W przypadku nauczycieli to byłby awatar albo asystent personalny, cyfrowy bliźniak, który by pomagał w tworzeniu materiałów edukacyjnych czy sprawdzaniu egzaminów uczniów, dzięki czemu nauczyciele nie musieliby poświęcać tak dużo czasu po swojej pracy na sprawdzanie testów. Z kolei uczniowie mogliby dobierać sobie nauczycieli i materiały. Asystent pomagałby im także w definiowaniu ścieżki kariery, która byłaby związana z ich upodobaniami, predyspozycjami czy talentami  – mówi agencji Newseria Innowacje Ryugo Kimura, edtech consultant w 10Clouds.

Jednym z czynników napędzających rozwój usług w ramach cyfrowego bliźniaka dla branży edukacyjnej był rozwój modeli językowych, zwłaszcza ChataGPT, którego możliwości w najnowszej wersji 4o są dużo bardziej rozwinięte i nie ograniczają się jedynie do generowania tekstów czy tłumaczeń. Rozwój łatwo dostępnych narzędzi sztucznej inteligencji oznacza, że jeszcze więcej z dotychczasowych obowiązków pracowników będzie można „zlecić” napędzanym przez AI pomocnikom. Potencjał rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji w edukacji to wirtualni nauczyciele.

– Stworzyliśmy awatara dla jednego z naszych klientów z USA, który oferuje usługi coachingowe i mentoringowe dla swoich klientów z zakresu inwestowania w opcje. Głównym problemem tej firmy było to, że nie mogli dalej skalować swojego biznesu. Pojawiało się bardzo dużo nowych klientów, którzy byli zainteresowani ich sesjami konsultacyjnymi i też zadawali różne pytania odnośnie do inwestycji. Stworzyliśmy rozwiązanie dla tego klienta w postaci awatara, cyfrowego bliźniaka, który wspiera klientów we wdrażaniu ich do platformy, a także odpowiada na wszelkie pytania związane z inwestycjami, używa przy tym języka, stylu i metodyki konsultantów, którzy już tam pracują – informuje Ryugo Kimura.

Cyfrowy bliźniak nauczyciela czy trenera to rozwiązanie dla ograniczonych możliwości fizycznych pierwowzorów – braku czasu, potrzeby wypoczynku, ewentualnej choroby. Digital twin to technologia pozwalająca stworzyć nie tylko pojemny „nośnik” danych, ale i ich atrakcyjną dla odbiorcy dystrybucję. Przykładowo podczas czytania książki rozwojowej czy dotyczącej jakiejś wąskiej dziedziny zeskanowanie kodu QR dołączonego do publikacji pozwoliłoby na uzyskanie dostępu do autora-bota, który odpowie na wszystkie pojawiające się w trakcie zapoznawania z materiałem wątpliwości. W ten sposób z usługami edukacyjnymi można dotrzeć do praktycznie nieograniczonego grona klientów.

Jak wynika z wyliczeń spółki, stworzenie cyfrowego bliźniaka trenera to dla firmy szkoleniowej szansa na zwiększenie efektywności operacyjnej o nawet 40 proc. i rozszerzenie oferowanych przez nich usług.

– Wirtualne awatary nie biorą urlopów, nie potrzebują czasu wolnego, nie chodzą na zwolnienia chorobowe, można z nich korzystać z perspektywy klienta 24 godz. na dobę, siedem dni w tygodniu, dzięki czemu takie firmy oszczędzają pieniądze. Pracownicy mogą się skupiać na bardziej strategicznych i wysokopoziomowych zadaniach – podkreśla ekspert 10Clouds.

Takie rozwiązanie można sobie też wyobrazić w zwykłej szkole. Wirtualni nauczyciele mogliby pomóc w personalizacji metod nauczania pod konkretnego ucznia. W ten sposób zyskałby on możliwość zdobywania wiedzy w swoim tempie, ale i tak znacznie szybciej niż w standardowym systemie. Ze wsparcia cyfrowych bliźniaków nauczycieli mógłby bowiem korzystać w domu, podczas powtarzania materiału czy odrabiania prac domowych.

– Największą korzyścią, którą widzę w takiej edukacji, jest to, że uczniowie bardzo by skrócili czas szukania informacji w internecie, ponieważ mieliby wirtualnego asystenta, który by to robił dla nich i dobierałby dla nich te materiały, więc produktywność na pewno poszłaby w górę, a czas poświęcony na naukę zostałby skrócony – wyjaśnia Ryugo Kimura. – Przyszłość edukacji będzie wyglądać w ten sposób, że każda osoba będzie miała swojego cyfrowego awatara oraz asystenta personalnego w postaci cyfrowego bliźniaka, który będzie personalizować upodobania, będzie pomagać w nauce i w zdobywaniu nowej wiedzy.

Wydział Prawa Uniwersytetu Wileńskiego był pionierem w wykorzystaniu narzędzi sztucznej inteligencji w edukacji. Nauczyciele akademiccy, dr Paulius Jurčys i dr Goda Strikaitė-Latušinskaja, stworzyli swoje własne awatary, które wkomponowali w proces nauczania.

Eksperci 10Clouds oceniają, że wdrożenie tego typu nowych technologii to szansa na zyskanie przewag konkurencyjnych. Jednoczesne skalowanie usług przy obniżeniu kosztów oraz zwiększaniu dostępności będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłości edukacji i rozwoju osobistego na całym świecie. Mogą one prowadzić do bardziej inkluzywnego i dostosowanego do potrzeb społeczeństwa systemu nauczania, który będzie służył wszystkim, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb i możliwości.

Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *