CRM dla małych, ale ambitnych firm – Inflow CRM

W dynamicznym otoczeniu biznesowym nawet małe firmy muszą się zmagać z wieloma wyzwaniami, aby utrzymać się na powierzchni. Jednym z kluczowych elementów sukcesu jest utrzymanie trwałych i efektywnych relacji z klientami. Dlatego warto zainwestować w CRM dla małej firmy, który pomoże zdobyć przewagę na rynku. W tym artykule omówimy zalety korzystania z systemu CRM, takiego jak Inflow CRM, oraz dlaczego tradycyjne rozwiązania, takie jak Excel czy Arkusze Google, nie są wystarczające dla małych, ale ambitnych przedsiębiorstw.

Dlaczego CRM dla małej firmy?

Korzystanie z systemu CRM dla małej firmy nie musi oznaczać wyboru rozbudowanego i drogiego narzędzia. Właśnie z myślą o małych przedsiębiorstwach powstał Inflow CRM – prosty, niedrogi i elastyczny system CRM. Jak mówi Grzegorz Wesołowski, CEO Inflow CRM:

“Zanim powstał Inflow CRM, i ujrzał światło dzienne w maju 2019 roku, przez wcześniejsze 2,5 roku realizowaliśmy projekty wdrożeń systemów CRM open source. Nasze doświadczenia pozwoliły nam stworzyć prosty, niedrogi i elastyczny system CRM dla małych, ale ambitnych firm”.

Korzyści wynikające z zarządzania bazą kontaktów

Największe korzyści z korzystania z CRM dla małej firmy osiąga się dzięki zarządzaniu bazą kontaktów. System pozwala na gromadzenie informacji o klientach, takich jak dane kontaktowe, preferencje czy historię zakupów, co pozwala lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. W efekcie małe firmy mogą dostosowywać swoje oferty i podejście do klienta, co przekłada się na zwiększenie zadowolenia klientów i lojalności.

Śledzenie postępów w procesie sprzedaży

Kolejnym aspektem, który sprawia, że CRM dla małej firmy jest niezbędnym narzędziem, jest możliwość śledzenia postępów w procesie sprzedaży. Dzięki temu przedsiębiorstwo może monitorować, na jakim etapie znajduje się dana transakcja, identyfikować obszary wymagające poprawy oraz reagować na ewentualne problemy. W efekcie małe firmy mogą nie tylko zwiększyć swoje obroty, ale także poprawić jakość obsługi klienta.

W Inflow CRM zastosowano znane z zarządzania projektami tablice kanban, które umożliwiają zarządzanie szansami sprzedaży w wygodne sposób za pomocą tablic imitujących tablice na której przyczepiamy i przesuwamy pomiędzy etapami informacje o potencjalnych okazjach sprzedażowych.

Zarządzanie dostępem do danych

CRM dla małej firmy, jak Inflow CRM, pozwala również na efektywne zarządzanie dostępem do danych w firmie. Dzięki temu można przydzielać uprawnienia do informacji w zależności od roli pracownika, co zapewnia większą kontrolę nad tym, kto ma dostęp do wrażliwych danych. Ponadto współpraca między pracownikami jest znacznie ułatwiona, ponieważ system CRM umożliwia synchronizację pracy i udostępnianie informacji w czasie rzeczywistym.

Przepisy RODO wymagają również od przedsiębiorców odpowiedniego obchodzenia się z danymi swoich klientów. Korzystając np. z Arkuszy Google, nigdy nie mamy pewności, gdzie znajdują się nasze dane, ponieważ w podstawowych pakietach Google nie zapewnia nam takich informacji. Przepisy o ochronie danych osobowych wymagają jednak od nas możliwości zidentyfikowania fizycznej lokalizacji, w której znajdują się dane osobowe. System CRM zapewnia nam pełną zgodność z RODO w cenie.

Dlaczego Excel czy Arkusze Google nie wystarczą?

Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Excel czy Arkusze Google są wystarczające do zarządzania bazą klientów, w praktyce okazuje się, że mają one wiele ograniczeń. Po pierwsze, zarządzanie dostępem do danych jest trudne, gdyż pliki trzeba przesyłać między pracownikami, co może prowadzić do nieautoryzowanego dostępu do informacji. Po drugie, synchronizacja pracy pomiędzy pracownikami jest utrudniona, co może prowadzić do nieporozumień i spowolnienia procesów biznesowych.

Podsumowanie

CRM dla małej firmy, taki jak Inflow CRM, to narzędzie niezbędne dla małych firm, które chcą zdobyć przewagę na rynku i wprowadzić profesjonalizm do swoich codziennych działań. System pozwala na efektywne zarządzanie bazą kontaktów, śledzenie postępów w procesie sprzedaży oraz kontrolowanie dostępu do danych. W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, takimi jak Excel czy Arkusze Google, CRM oferuje znacznie więcej możliwości, umożliwiających usprawnienie pracy i zwiększenie satysfakcji klientów.

Inflow CRM jest dostępny już od 9 zł miesięcznie, a każda firma może zapoznać się z jego możliwościami przez zakupem, dzięki 14 – dniowemu okresowi próbnemu. Jeżeli zależy Ci na usprawnieniu działalności firmy oraz jej dalszym rozwoju, to jest to inwestycja na którą warto się zdecydować. 

Redakcja: