W obliczu walki o rabaty na rynku krajowym chiński producent samochodów elektrycznych BYD znacznie zwiększył swój zysk w drugim kwartale. Jak ogłosiło w środę BYD, pomimo agresywnej polityki cenowej, zyski grupy wzrosły o 32,8 procent, do 9,1 miliarda juanów (1,15 miliarda euro). To największy skok zysków od końca 2023 roku. Od kwietnia do czerwca sprzedaż wzrosła o jedną czwartą do 176,2 miliarda juanów.
BYD znacznie zwiększył swój udział w rynku w Chinach i pozostawił Volkswagena daleko w tyle jako wiodącego producenta samochodów. Od tego czasu BYD jest w stanie utrzymać się pomimo szalejącej wojny cenowej. Producent samochodów stawia na strategię integracji pionowej i wykorzystuje kluczowe komponenty, takie jak akumulatory własnej produkcji. Wielu zagranicznych producentów, takich jak BMW, Mercedes, Audi, Toyota i Tesla, kupuje akumulatory od BYD.
USA , Kanada i UE oskarżają Chiny o zakłócanie konkurencji poprzez nielegalne dotacje dla producentów samochodów elektrycznych i nałożyły wysokie cła dodatkowe. W Niemczech sprzedaż BYD jest nadal słaba. W 2023 roku zarejestrowano zaledwie 4139 nowych BYD, a w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2024 roku już tylko 1432. Chińska firma pokłóciła się w tej sprawie ze swoim importerem w Niemczech, Grupą Hedin. Nowa europejska szefowa BYD, Stella Li (54 l.), chce teraz przejąć import od Hedin i w przyszłości samodzielnie go organizować.