W Niemczech zainteresowanie nowymi samochodami elektrycznymi wśród potencjalnych nabywców jest obecnie niskie. W lipcu zarejestrowano prawie 40 proc. mniej samochodów czysto elektrycznych niż w lipcu 2023 r. Z kolei monachijski producent samochodów BMW zdołał w zeszłym miesiącu zwiększyć dostawy samochodów elektrycznych w całej UE. Jak podaje Bloomber, po raz pierwszy BMW sprzedało nawet więcej pojazdów zasilanych akumulatorowo niż Tesla.
Według firmy konsultingowej Jato Dynamics sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów BMW w UE wzrosła w lipcu o około jedną trzecią, do 14 869 samochodów. Dostawy Tesli spadły jednak o 16 procent, do 14 561 pojazdów. Jednak od początku roku Tesla w dalszym ciągu sprzedała najwięcej samochodów elektrycznych w regionie.
Popyt na samochody elektryczne w Europie w dalszym ciągu maleje po tym, jak kraje takie jak Niemcy i Szwecja nie mogą już ubiegać się o fundusze rządowe na samochody elektryczne. Ogółem europejscy nabywcy samochodów zarejestrowali w lipcu 139 300 nowych pojazdów elektrycznych, co oznacza spadek o 6 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.