Apple wraz z dyrektorem generalnym Timem Cookiem (62 l.) zaprezentował we wtorek swój nowy iPhone 15. Dla Apple iPhone pozostaje zdecydowanie najważniejszym produktem: odpowiadał za ponad połowę ubiegłorocznej sprzedaży Apple wynoszącej 394,3 miliarda dolarów. Podobnie jak ich poprzednicy, iPhone 15 i iPhone 15 Plus mają odpowiednio 6,1-calowy i 6,7-calowy wyświetlacz. Według firmy nowy model wyposażony jest w 48-megapikselowy aparat i akumulator wykonany w 100% z kobaltu pochodzącego z recyklingu.
Ponadto amerykańska firma dostosowuje się do nowej dyrektywy UE za pomocą iPhone’a 15 i po raz pierwszy zaprezentowała telefon komórkowy z portem USB-C. Cena iPhone’a 15 ma zaczynać się od 799 dolarów. Podczas wydarzenia Apple ogłosiło także Watch Series 9 i drugą generację Watch Ultra. Nowe funkcje obejmują „Double Tap”, nowe sterowanie zegarkiem za pomocą gestów bez dotykania tarczy zegarka.
Ponadto Apple nie będzie już używać skóry w żadnym ze swoich produktów, powiedziała Lisa Jackson , dyrektor ds. ochrony środowiska w firmie. Dyrektor generalny Tim Cook powiedział również, że Apple jest „na dobrej drodze”, aby dostarczyć gogle Vision Pro VR na początku przyszłego roku. Wydarzenie w siedzibie Apple w Cupertino w Kalifornii odbywa się w warunkach utrzymującej się niepewności gospodarczej: na krótko przed rozpoczęciem corocznej jesiennej imprezy akcje Apple straciły niedawno 0,75 procent w odpowiedzi na nagłówki gazet z Chin .
Według doniesień medialnych chiński konkurent Huawei zwiększył docelowe dostawy swojego smartfona Mate 60 o 20 procent w drugiej połowie roku. Oczekuje się, że w 2023 roku dostarczonych zostanie co najmniej 40 milionów nowych smartfonów – kontynuuje raport „Securities Times”. Huawei początkowo nie otrzymał żadnego komentarza.
Huawei był uważany za największego konkurenta Apple na chińskim rynku smartfonów premium – do czasu, gdy w 2019 roku na drodze firmy stanęły amerykańskie sankcje nałożone na Huawei. Rząd USA nałożył sankcje na Huawei w 2019 roku za czasów ówczesnego prezydenta Donalda Trumpa , które były również utrzymywane przez rząd Joe Bidena. Sprzedaż Apple w Chinach, trzecim co do wielkości rynku grupy, słabnie i stawia przed firmą nowe wyzwania. Amerykańska firma straciła w ciągu dwóch dni 200 miliardów dolarów wartości rynkowej w wyniku niedawnych sporów między USA i Chinami . Powodem spadku cen były doniesienia, że chiński rząd chce jeszcze bardziej ograniczyć korzystanie z iPhone’a w Chinach przez urzędników państwowych.