Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościAppleWiadomości

Apple oczekuje, że AI zapewni świeży wiatr w sprzedaży iPhone’ów

W zeszłym kwartale Apple sprzedało mniej iPhone’ów, ale spadek nie był tak poważny, jak się obawiano. Producent przypisuje to funkcjom AI w nowej generacji urządzeń. Apple ma jednak problem w Chinach.

Ogłoszona niedawno ofensywa sztucznej inteligencji spowolniła spadek sprzedaży iPhone’ów i pomogła Apple osiągnąć nieoczekiwanie dobre wyniki kwartalne. „Rodzina iPhone’ów 15 od samego początku radziła sobie dobrze i tak jest nadal” – powiedział dyrektor finansowy Apple Luca Maestri. Obecna generacja radzi sobie lepiej niż poprzednie modele z ubiegłego roku. Aby uzyskać dostęp do planowanej „Apple Intelligence”, użytkownicy potrzebują co najmniej iPhone’a 15 Pro lub Pro Max.

Przychody ze sprzedaży smartfonów spadły w raportowanym okresie o prawie jeden procent, do 39,3 miliardów dolarów. Analitycy obawiali się jednak, że strata będzie ponad dwukrotnie większa. W Chinach, trzecim najważniejszym rynku zbytu amerykańskiej grupy, spadek wyniósł 6,5 procent, czyli prawie trzykrotnie więcej niż oczekiwano. Tutaj Apple musi odeprzeć zwiększoną lokalną konkurencję i stara się temu przeciwdziałać za pomocą rabatów. „Bez Chin Apple nie będzie już w stanie zauważalnie rozwijać sprzedaży sprzętu i będzie musiał polegać na wysokomarżowym i szybko rozwijającym się biznesie usługowym” – powiedział Jochen Stanzl, główny analityk rynku w internetowym brokerze CMC Markets.

Wysoka presja regulacyjna w przyszłej dziedzinie AI

„Chociaż rabaty prawdopodobnie pomogły zwiększyć sprzedaż w tym kwartale, przyszły sukces firmy zależy od dwóch czynników” – powiedział analityk Jacob Bourne z firmy badawczej Emarketer. Musi utrzymywać koszty rozwoju sztucznej inteligencji (AI) na niskim poziomie i oferować funkcje AI, które również zachęcają konsumentów wrażliwych na cenę do przejścia na nowsze urządzenia. Na razie jest jeszcze za wcześnie, aby ocenić, czy ofensywa sztucznej inteligencji przyniesie oczekiwany wzrost popytu, powiedział szef Apple Tim Cook.

Niezależnie od tego utrzymująca się wysoka presja regulacyjna w Unii Europejskiej (UE) powoduje bóle głowy niektórych inwestorów. Przeciwko Apple toczy się kilka postępowań w związku z rzekomymi naruszeniami ustawy o rynkach cyfrowych (DMA). Aby uniknąć miliardowej kary, firma udostępniła już swoją technologię płatniczą dostawcom zewnętrznym. „Działalność usługowa Apple była podstawą optymizmu wokół giełdy” – powiedziała analityk Toni Sacconaghi z zarządzającego aktywami Bernstein. „Rozwój tego dywizji jest szczególnie ważny ze względu na jego wysoką rentowność.”

W minionym kwartale ten obszar biznesowy, do którego należy Apple TV+ i App Store, odnotował zaskakująco znaczny wzrost o 14 proc. Wzrost sprzedaży iPadów był niemal dwukrotnie większy, czemu sprzyjały planowane funkcje AI. Znalazło to odzwierciedlenie w skonsolidowanej sprzedaży na poziomie 85,78 miliardów dolarów i zysku na poziomie 1,40 dolarów na akcję, które były powyżej oczekiwań rynkowych. Pomimo wysokich inwestycji w sztuczną inteligencję jego firma w dalszym ciągu generuje „bardzo dobre marże brutto” – podkreślił dyrektor finansowy Apple Maestri.
Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Adele wydaje własny tabloid

AktualnościWiadomości

Stowarzyszenie start-upów apeluje o większe wsparcie dla założycieli

AktualnościcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Tajne służby ujawniają działania rosyjskiej grupy hakerskiej

AktualnościWiadomości

Portale zakupowe: Rośnie presja polityczna na Temu i Sheina

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły