78-letni właściciel sieci sklepów optycznych Fielmann, Günther Fielmann, ustanawia swojego 28-letniego syna Marca współzarządzającym firmą. Stają się tym samym równymi dyrektorami generalnymi ze skutkiem natychmiastowym – poinformowała we czwartek firma w Hamburgu.

Marc Fielmann jest członkiem zarządu od ponad dwóch lat w odpowiedzialnym za marketing. W przyszłości będzie również odpowiedzialny za public relations i zarządzanie operacyjne.

Günther Fielmann odpowiada za  za strategię korporacyjną i ekspansję, a także za zaprojektowanie kolejnych kolekcji. 78-letni założyciel firmy i jej większościowy akcjonariusz ostatnio przedłużył kontrakt  do końca czerwca 2020 r.

Marc Fielmann, syn Heike’a i Günthera Fielmanna, dorastał wraz z firmą ojca. „Dzięki ojcu nauczyłem się przygotowywać się do wyzwań w młodym wieku”, powiedział w niedawnym wywiadzie dla agencji informacyjnej DPA o swoim dzieciństwie. Po ukończeniu 10 klasy gimnazjum w Ahrensburgu pod Hamburgiem przeniósł się do elitarnej szkoły z internatem, Schloss Salem, gdzie ukończył szkołę w wieku 17 lat. Następnie studiował ekonomię w London School of Economics, którą ukończył z powodzeniem w wieku 21 lat.

Marc jest bardziej kosmopolityczny niż jego utytułowany  ojciec. Odbył staże w kraju i za granicą, zarówno w przemyśle optycznym, jak i w innych branżach. „Myślę, w połowie po niemiecku, w połowie po angielsku” – mówi. „Moi przyjaciele mieszkają w Europie, Indonezji i USA”.

W 2012 roku Marc Fielmann zaczął uczyć się od firmy rodzinnej. Ukończył szkolenie okulistyczne, ale bez badania technicznego. W ponad 50 oddziałach Fielmann junior obsługiwał tysiące klientów i sprzedał 1000 okularów. Po powrocie do centrali w Hamburgu przeszedł przez różne działy i był odpowiedzialny za różne projekty. Po powołaniu w skład Zarządu na początku 2016 roku Marc Fielmann wkrótce obejmie zarządzanie całą Grupą. Jego hobby to fotografia.