Życzliwość, empatia i otwartość – to cechy, które pomagają w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji, dlatego warto je rozwijać. Znaczenie ma również to, czy przestrzegamy dress code’u obowiązującego w firmie. Ubiór może też mówić o cechach osobowości.

Nasz wygląd może świadczyć np. o:

Dbałości o szczegóły

Pasek dobrany pod kolor butów, nietuzinkowe spinki do mankietów, przemyślana kolorystyka stroju i dodatków – drobne i pozornie nieistotne akcenty zdradzają, że jesteśmy skrupulatni i lubimy dopinać wszystko na ostatni guzik. Dokładność to niezbędna cecha w profesjach, takich jak księgowy, analityk danych czy doradca ślubny.

Kreatywności

Osoby, które są obdarzone talentem artystycznym, często wyglądają unikatowo i mimo pewnej ekstrawagancji w ubiorze, prezentują się doskonale. Wystarczy jedno spojrzenie i wiemy, że ktoś jest kreatywny i ma przy tym wyczucie smaku.

Poczuciu własnej wartości

Umiejętność dopasowania stroju do sylwetki, typu urody i sposobu bycia wskazuje na to, że znamy swoją wartość, a przy tym jesteśmy świadomi swoich potrzeb.

Wygląd zewnętrzny a reprezentowanie firmy

W wielu przedsiębiorstwach i instytucjach obowiązuje określony dress code. Czasami pracownicy noszą identyczne uniformy. Przestrzeganie zasad dotyczących ubioru to jeden z wymogów, który musimy spełnić. To istotne, ponieważ w godzinach pracy reprezentujemy swojego pracodawcę, który buduje markę wywołującą określone skojarzenia. Nasz nieadekwatny ubiór może sprawiać, że klienci będą kojarzyć firmę z brakiem profesjonalizmu.

Zachowanie i mowa ciała

O tym, jak jesteśmy postrzegani, decyduje nie tylko wygląd. Duże znaczenie ma również nasze zachowanie oraz nastawienie do współpracowników i klientów.Życzliwość, uśmiech i pogoda ducha – to cechy, które ułatwiają nawiązywanie pozytywnych relacji w pracy i korzystnie wpływają na wizerunek. Od naszej postawy zależy nie tylko to, czy otrzymamy wymarzoną pracę. Zachowanie i stosunek do osób, z którymi rozmawiamy, oddziałują też na osiągane wyniki. Warto od pierwszych chwil wkładać wysiłek w nawiązywanie kontaktów.