Duża firma XYZ, zajmująca się produkcją materiałów biurowych, napotkała problem przy wyborze managera do działu kreatywnego. Ze względu na trudność w ocenie kompetencji kandydatów, zwrócono się o pomoc do zewnętrznej firmy, z prośbą o dostarczenie narzędzia mogącego ujednolicić wyniki rekrutacji, w celu dokonania ich rzetelnej oceny.

Ze względu na trudność w ocenie kompetencji kandydatów, zwrócono się o pomoc do zewnętrznej firmy, z prośbą o dostarczenie narzędzia mogącego ujednolicić wyniki rekrutacji, w celu dokonania ich rzetelnej oceny.


Cel:
znalezienie skutecznego sposobu oceny kandydatów
otrzymanie wyników w postaci zestandaryzowanych raportów
wyłonienie managera spośród rekrutujących


Zastosowane rozwiązanie:
Najlepszym sposobem oceny kandydatów okazało się wykorzystanie narzędzia Wirtualny Assessment z modelem kompetencyjnym, umożliwiającego poddanie kandydatów testom i wygenerowanie raportów na temat badanych. Prosty w obsłudze system i jasne kryteria oceny sprawiły, że rekrutacja przebiegła bardzo sprawnie i nie pojawiły się żadne wątpliwości w związku z określeniem kwalifikacji kandydatów. Wirtualny Assessment umożliwił zredukowanie czasu poświęconego rekrutacji poprzez właściwie ułożony algorytm badania.

Największym atutem tego rozwiązania okazały się raporty. Dzięki ich przejrzystości, rekruterzy nie napotkali problemów w trakcie porównywania wyników, a wielu z nich skorzystało z opcji ponownego zapoznania się z danymi, która nie wymagała ponownego kontaktowania kandydata. Innowacyjny system pozytywnie wpłynął na wizerunek firmy jako otwartej na technologie i przyjaznej rekrutującym.


Efekty:
fachowo przeprowadzony proces rekrutacji
oszczędność czasu
wyłonienie najlepszych kandydatów na stanowisko managera
pozytywny wpływ na wizerunek firmy

autor: Marta Pabisiak, Smart MBC