Central European Startup Awards 2017 to jedno z największych w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeń promujących młode i innowacyjne biznesy. Wśród krajowych finalistów tegorocznej edycji konkursu znalazł się wrocławski startup Cluify, umożliwiający tworzenie reklam online do osób odwiedzających dowolne miejsca w świecie rzeczywistym.

Central European Startup Awards to odbywający się co roku festiwal propagujący ducha przedsiębiorczości. Tegoroczna edycja zaowocowała w ponad 1400 nominacji początkujących firm z 10 krajów regionu. Startupy nagrodzone zostaną w 8 kategoriach, m.in. Startup Roku, Najlepszy Startup FinTech czy Najlepszy Startup BioTech. Cluify, ze względu na stosowaną technologię, nominację otrzymał w kategorii Najlepszy Startup IoT (Internet Rzeczy).

Cluify to internetowa platforma marketingowo-analityczna, która pozwala markom docierać z reklamą online do osób odwiedzających stacjonarne sklepy konkurencji, uczestników określonego wydarzenia czy mieszkańców wybranych osiedli. W panelu Cluify reklamodawcy weryfikują skuteczność prowadzonych kampanii poprzez określenie, czy osoba, do której została wysłana reklama rzeczywiście weszła do sklepu i dokonała zakupu. Oprócz możliwości pozyskania klientów na podstawie zachowań w świecie rzeczywistym, platforma oferuje również pomiar ruchu wewnątrz placówek stacjonarnych. Swoje działanie opiera na kombinacji technologii beacon i Wi-Fi. Wśród klientów Cluify znajduje się już m.in. sieć kawiarni Etno Cafe czy internetowy sklep ze strojami kąpielowymi Sunbarrel.

Grupa Datarino

Grupa Datarino powstała w 2016 roku i składa się z trzech wspólnie działających na swój sukces marek. Datarino Finance dostarcza usługi i rozwiązania Big Data dla sektora finansowego. Wśród klientów marki znajdują się krajowe i międzynarodowe podmioty finansowe, w tym ING Bank Śląski, Grupa Onet, Boston Consulting Group i Hoist Finance. Wykorzystując posiadane doświadczenie z zakresu pozyskiwania oraz analizy danych, Datarino stworzyło platformę marketingowo-analityczną Cluify, umożliwiającą tworzenie reklam na podstawie zachowań w świecie rzeczywistym i analizę ruchu w sklepach stacjonarnych. RinoApps to studio gier i aplikacji mobilnych – autor tytułów takich jak Haterick, Everybody oraz gier opartych na licencji serialu Blok Ekipa. Na czele grupy stoi Edward Mężyk, Prezes Zarządu i Wspólnik, który odpowiada za strategię i rozwój koszyka produktowego.