raportu Nielsena „Make it healthy” wynika, że zdrowie jest dla Polaków ważniejsze niż dla przeciętnego Europejczyka. W Polsce 28% ankietowanych deklaruje, że największą obawą jest dla nich ich stan zdrowia. W Europie natomiast wskaźnik ten wynosi 18%. W związku z tym zauważalny również jest wzrost znaczenia trendu związanego ze zdrową żywnością – zjawisko to cieszy ze względu na fakt, że 56% Polaków cierpi na nadwagę lub otyłość. 

aaaa

Polak sprawdza, co je

W Polsce 77% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym, co jesz”, wynik ten jest podobny w innych krajach europejskich, gdzie odpowiedź ta uzyskała 76% wskazań. Zarówno w Polsce jak i w całej Europie głównym źródłem informacji o składzie produktu jest jego opakowanie: ponad 40% konsumentów sprawdza etykiety. Natomiast polscy konsumenci rzadziej niż inni wierzą stwierdzeniom zamieszczanym na produktach. Polacy częściej aktywnie szukają informacji na portalach zdrowotnych i w publikacjach. Aż 1/3 Polaków dowiaduje się o zdrowych produktach z telewizji. Kolejnym ważnym źródłem wiedzy są dla konsumentów w Europie i Polsce najbliżsi (rodzina, przyjaciele) oraz specjaliści (lekarz, dietetyk). 

DSC_1940 (1)

Tradycyjny chleb pieczony na drewnie,  na naturalnym zakwasie z piekarni  liczącej sobie 600 lat , największej atrakcji  Erlachmühle

 

biodinkel01

Wiemy, że za zdrową żywność zapłacimy więcej

Raport Nielsena wykazał, że Polacy doceniają producentów, którzy jasno komunikują pochodzenie swoich produktów, jednocześnie jednak Polacy zdają sobie sprawę z tego, że informacje o prozdrowotnych właściwościach konkretnych produktów przyczyniają się do ich wyższej ceny. Świadomość polskich konsumentów odnośnie wartości odżywczych w pożywieniu jest wyższa niż przeciętnego Europejczyka. 54% Polaków uważnie czyta etykiety, a 61% wybiera produkty z prostą, zrozumiałą listą składników. 62% polskich konsumentów deklaruje, że jest w stanie zapłacić za produkt więcej, jeżeli lista składników nie ma sztucznych składników i jest krótka.

 

Nie lubimy sztucznych dodatków

Polacy w stosunku do innych krajów Europejskich dużo bardziej obawiają się o sztuczne dodatki w pożywieniu, a także o ich długoterminowy wpływ na zdrowie. Dodatkowo w Polsce krótka lista składników utożsamiana jest ze zdrową listą składników.

4_erlachmuehle_13

Nadchodzą produkty liczącej sobie ponad 600 lat tradycji firmy Erlachmühle

Już wkrótce na polskim rynku produktów naturalnych i bio pojawią się produkty Erlachmühle, firmy o której pierwszy raz  po raz pierwszy wspomniano w 15 wieku i jest obecnie jedynym działającym młynem w całej krainie Mondseeland, w którym nadal zboże są zmielone na mąkę. To właśnie z tej starannie dobranej maki orkiszowej produkuje się te wspaniałości czyli makarony orkiszowe różnego rodzaju, płatki orkiszowe, kaszę orkiszową i  mąkę orkiszową. O szerokiej ofercie będziemy na naszych łamach szczegółowa informować.