Współczesny model pracy diametralnie różni się od tego, który funkcjonował przez ostatnie lata- aktualnie liczy się przede wszystkim elastyczność pracownika i innowacyjność rozwiązań wspierających go w codziennych zadaniach. Dzięki temu niezależnie od miejsca, w którym znajduje się pracownik, ma możliwość uczestniczenia w ważnych spotkaniach i bycia w kontakcie z zespołem. Co ważne, istnieją narzędzia, które stanowią zintegrowane rozwiązanie, a jednocześnie wychodzą naprzeciw wymaganiom typowego użytkownika.

Przemyślane połączenie

Światowy lider w zakresie IT i sieci – firma Cisco postanowiła połączyć oferowane narzędzia do współpracy w zespole i komunikacji online. Eksperci stworzyli narzędzie Cisco WebEx poprzez połączenie Cisco Spark i poprzedniej wersji Cisco WebEx, aby dać w pełni zintegrowane środowisko umożliwiające przeprowadzanie efektywnych spotkań służbowych. Nowa platforma Cisco WebEx (WebEx Meetings oraz WebEx Teams) jest rozbudowanym rozwiązaniem, które spełni nawet najwyższe wymagania użytkowników.

Dowolne urządzenie

Cisco WebEx w dużym stopniu upraszcza prowadzenie spotkań z klientami, pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Ułatwia zarządzanie projektami poprzez sprawną wymianę informacji i danych: wszyscy interesariusze mogą zobaczyć, usłyszeć i obejrzeć właściwe informacje w tym samym czasie. Pozwala to na szybkie podejmowanie uzasadnionych merytorycznie decyzji.

Co istotne, bez względu na to, jakich urządzeń używa firma i poszczególni jej pracownicy, wszyscy będą mogli bez przeszkód korzystać z Cisco WebEx. Do uczestniczenia w spotkaniu lub pracowania z członkami zespołu, partnerami, dostawcami i klientami przebywającymi w biurze lub poza nim, wystarczy dowolne standardowe urządzenie jak oczywiście komputer stacjonarny i laptop, ale też smartfon, tablet czy systemy wideokonferencji. Uczestnicy spotkań mogą także korzystać ze wszystkich powszechnie używanych systemów operacyjnych: Windows, Mac OS X i Linux oraz z przeglądarek internetowych takich jak Internet Explorer, Safari, Firefox, Chrome i Edge.

Możliwość wykonywania pracy w różny sposób z wybranego urządzenia to odpowiedź na wyzwania dzisiejszych czasów i jednocześnie zwiększenie wydajności i efektywności.

Subskrypcja dla każdego

Cisco WebEx jest dostępny w nowym modelu subskrypcyjnym Cisco Collaboration Flex. Pozwala on wybrać subskrypcję odpowiednią dla firmy. Możliwych jest kilka opcji, jak:

Subskrypcja uzależniona od liczby aktywnych użytkowników. Jest to subskrypcja oferująca funkcje spotkań i połączeń głosowych wszystkim pracownikom i współpracownikom firmy, ale opłacie podlega jedynie grono pracowników, którzy faktycznie tworzą konferencje.

Subskrypcja na nazwanych użytkowników, którzy najbardziej potrzebują narzędzi konferencyjnych i do prowadzenia projektów.

Subskrypcja dla całej organizacji, która daje prawo używania zaawansowanych funkcji Cisco Webex wszystkim pracownikom organizacji.

Niezależnie od rodzaju subskrypcji, Cisco udostępnia wsparcie techniczne, zaawansowane zabezpieczenia, systemy analityczne oraz dostęp do chmury o zwiększonej przestrzeni dyskowej. Dzięki łatwemu i przejrzystemu planowi subskrypcji można zwiększyć wydajność firmy i jej elastyczność. Rozwiązanie pozwala w taki sposób dobierać plan, aby dostosować go do liczby projektów i osób w nie zaangażowanych, a jednocześnie obniżyć koszty (skalowalność).

W ramach subskrypcji możliwa jest także instalacja Cisco Call Managera i obsługa telefonów stacjonarnych IP. Daje to ogromne korzyści, m.in.:

Wydajne działanie poprzez jedną, zintegrowaną platformę głosu i danych w ramach wszystkich potrzeb oddziałów firmy.

Zdalne utrzymanie i diagnostyka.

Migracja rozwiązań telekomunikacyjnych do chmury.

Uwzględnienie kosztów Cisco Call Managera w kosztach OPEX zamiast CAPEX.

Spotkania firmowe i wideokonferencje 

Dołączanie do spotkania

W Cisco WebEx jest bardzo wygodnie i łatwo zorganizować spotkanie. Zaproszenia oraz

przypomnienia można wysyłać do uczestników za pomocą automatycznych połączeń telefonicznych, wiadomości SMS, wiadomości e-mail, komunikatorów lub z danej sali konferencyjnej. Można rozpoczynać spotkanie bezpośrednio z systemu wideo, pulpitu, paska zadań lub aktywnej aplikacji. Opcja „zadzwoń do mnie” powoduje, że gdy podamy numer telefonu przy rozpoczęciu spotkania, to system oddzwania i nie ma konieczności podawania kodów dostępu w celu dołączenia do zespołu.

Udostępnianie ekranu i tablica

Funkcja tablicy jest dostępna dla wszystkich uczestników spotkania. Członkowie zespołu mają możliwość zapisywania na niej swoich pomysłów i rysowania korzystając z myszy lub z ekranu dotykowego. Zawartość tablicy jest dostępna w przestrzeni Cisco WebEx Teams, a notatki można zapisać do późniejszego wykorzystania.

Rozwiązaniem, które jeszcze bardziej zwiększy wydajność wideokonferencji, jest z kolei Cisco WebEx Board. Jest to urządzenie przeznaczone do sal konferencyjnych, które w diametralny sposób wpływa na wzrost zaangażowania zespołu. Tablica rozpoznaje użytkowników Cisco WebEx Teams znajdujących się w pomieszczeniu i łączy ich automatycznie, eliminując konieczność stosowania przewodów i ręcznego kojarzenia użytkowników. Dzięki temu można sprawić, by sprawnie przebiegało spotkanie, łącząc prezentację, cyfrową tablicę oraz wideokonferencję w spójną całość. Tak jak w przypadku wirtualnej tablicy, treść tablicy Cisco WebEx Board jest dostępna w obszarze zespołu i można ją zapisać, aby korzystać później z informacji tam zapisanych.

Zawartość całego ekranu prelegenta można udostępniać w czasie rzeczywistym innym uczestnikom spotkania. Uczestnicy mogą także udostępniać swoje materiały i pliki albo wprowadzać adnotacje do materiałów udostępnionych przez innych.

Przesyłanie wiadomości i chat

Funkcje wiadomości błyskawicznych z dowolnego urządzenia ułatwiają wymianę informacji i prowadzenie dyskusji w czasie rzeczywistym, co przyspiesza podejmowanie decyzji. Wiadomości i inne dane znajdują się w tej samej przestrzeni, w której trwa spotkanie. Można także wymieniać prywatne wiadomości z jedną osobą lub rozpocząć chat w większej grupie.

Śledzenie osoby mówiącej

Aktywny prelegent to technologia rozpoznawania aktywnego prelegenta, automatycznie wyświetlająca jego bieżący obraz wideo w odpowiednim oknie i pozwalająca skupić uwagę na osobie, która mówi w danej chwili.

Firma Cisco udostępnia także sztuczną inteligencję w rozwiązaniach Cisco WebEx. Jest to np. funkcja tłumienia hałasu, która automatycznie wycisza odgłosy przeszkadzające w spotkaniu np. stukanie w klawiaturę, rozmowy uczestników w tle, przewracanie kartkami.

Bezpieczeństwo i wydajność ponad wszystko

Cisco WebEx umożliwia dołączenie nawet 1 000 osób w ramach WebEx Meetings. To powoduje, że możliwe jest praktycznie przeprowadzenie nieograniczonej liczbą uczestników konferencji. Oczywiście wymaga to szeregu zabezpieczeń, które są dostępne w Cisco WebEx.

Dane zapisywane w chmurze są zlokalizowane w światowych centrach danych zlokalizowane w strategicznych punktach dostępu do Internetu. Są one bezpieczne i zabezpieczone przez wielowarstwową ochronę zatwierdzoną przez rygorystyczne i niezależne audyty (w tym SSAE-16 oraz ISO 27001). Produkt jest zgodny z normami i wymogami bezpieczeństwa Unii Europejskiej. Można też wdrożyć dodatkowe regulacje np. korporacyjne, które obowiązują w danej firmie.

Każde spotkanie jest szyfrowane przed dostępem osób niepowołanych. Ponadto nagrania ze spotkania można bezpiecznie zapisywać i przechowywać w postaci zaszyfrowanych i zabezpieczonych hasłem nagrań, do których można wrócić i np. bezpiecznie wyszukać kluczowe i wrażliwe nagrania, do których dostęp ma tylko dany zespół.

Bezpieczeństwo rozwiązań Cisco zawsze było priorytetem, a Cisco WebEx kontynuuje te dobre tradycje.

Dopasowane do realiów

Dzisiejsza rzeczywistość związana z modelem pracy jest zupełnie inna niż jeszcze 10 lat temu. Często nie jest to praca od 8:00 do 16:00, a miejsce pracy może być zlokalizowane w dowolnym miejscu. Jest tak głównie ze względu na potrzeby współczesnych firm i ich klientów, większą mobilność i narzędzia pracy, jakimi dziś dysponujemy. Współczesne miejsce pracy to takie, w którym ceni się przede wszystkim ciągłą innowacyjność i elastyczność.

Jednocześnie rzadko kiedy jest to praca indywidualna, a najczęściej zespołowa, wymagająca ścisłej współpracy, wymiany myśli, dokumentów i zadań z innymi członkami zespołu. W dużej stopniu pracownicy pracują projektowo, konsultując się z klientami i partnerami biznesowymi.

– Cisco WebEx daje możliwości pracy w dowolnym miejscu na praktycznie dowolnym urządzeniu. Każdy członek zespołu może uczestniczyć we wspólnych pracach, kształtować pomysły i aktywnie brać udział w spotkaniach, mimo że przebywa w innym miejscu– mówi Arkadiusz Rosiak, Presales Team Manager w Innergo Systems. – Technologia dostarczana przez Cisco WebEx pozwala otrzymać wyraźny, ostry obraz podczas spotkań, a tablice wirtualne i interaktywne, chat, wiadomości prywatne i wiele innych ułatwień sprawiają, że uczestnicy mają wrażenie, iż siedzą przy tym samym stole. Model licencjonowania Cisco Collaboration Flex dostarcza pełne rozwiązania telekomunikacyjno – konferencyjne w nowym modelu subskrypcyjnym, dzięki czemu jest to rozwiązanie dostępne dla każdej firmy, a dzięki skalowalności można wdrażać je w miarę rozwoju organizacji – dodaje ekspert.