Lubimy narzekać, w szczególności na pracę. To bardzo wdzięczny temat do utyskiwań – szef zły, współpracownicy wredni, zarobki niskie, a wymagania za wysokie. Ale czy zawsze warto strzępić język? Może Twoja praca wcale nie jest taka zła? 

Frustracja z porównania

– Myślę, że niezadowolenie z tego co mamy i gonitwa za nową pracą, awansem, rozwojem bardzo często bierze się z porównywania się z innymi – mówi Justyna Ciećwierz, coach kariery i indywidualny trener rozwoju zawodowego – Ktoś zarabia więcej, inny zajmuje wyższe stanowisko. Takie myślenie jest groźne. Możemy wpaść w pułapkę i bardziej skupiać na innych niż na sobie. Przestaniemy doceniać swoje doświadczenie, kompetencje, miejsca w którym się znajdujemy, czy wręcz nawet nie zdawać sobie sprawy z tego kim jesteśmy i tylko koncentrować się braku. Takie myślenie zazwyczaj rodzi dużą frustrację – dodaje ekspert.

Znajdź czas na zawodowy rachunek sumienia

Dlatego, warto co jakiś czas zatrzymać się i obiektywnie spojrzeć na swoje zawodowe osiągnięcia. Zastanowić się gdzie pracujemy, ile zarabiamy, czy mamy czas dla rodziny, czy realizujemy swoje pasje.

Potwierdza to też Justyna Ciećwierz. – Zachęcam, by co jakiś czas znaleźć moment na podsumowanie zawodowe i przyjrzenie się sobie, swoim umiejętnościom oraz wartościom jakie wyznajemy. Wnioski często są zaskakujące dla nas samych – dodaje.

Praca idealna czyli jaka?

Jak sprawdzić, czy Twoja praca wcale nie jest taka zła? Oto 5 oznak, które mogą nastrajać zdecydowanie pozytywnie.

1. W niedzielny wieczór i poniedziałkowy poranek jesteś … zrelaksowany

Kiedy znajomi opowiadają Ci o tym, jak bardzo stresują się powrotem do pracy po weekendzie, a myśl o mailach i spotkaniach służbowych przyprawia ich o skręt kiszek zupełnie nie wiesz, o czym mówią. Dla Ciebie praca to bowiem źródło raczej pozytywnej motywacji i wielu inspiracji.

2. Masz czas i możliwość zajmować się swoim życiem prywatnym

Nie rezygnujesz z wyjścia do kina czy teatru, ponieważ musisz do późna siedzieć w pracy. Wiesz, że w sytuacji kryzysowej (choroba dziecka, pęknięta rura, nagłe wezwanie do urzędu) zawsze możesz liczyć na zrozumienie ze strony pracodawcy i po prostu zająć się rozwiązywaniem prywatnego problemu, a później ze zdwojoną siłą wrócić do pracy.

3. Czujesz się doceniany przez szefa

Choć bez wątpienia ma on pewne wady (kto ich nie ma?) to masz to szczęście, że docenia Cię zarówno słownie, jak i … materialnie.

4. Czujesz się upoważniony do podejmowania ważnych decyzji, jeśli są one kluczowe dla organizacji

W swojej organizacji nie boisz się działać. Wiesz, że jeśli dana sytuacja wymaga szybkich decyzji, nie musisz czekać na tysiąc potwierdzeń od kolejnych członków zespołu, tylko działasz. Możliwe jest to tylko w organizacjach i zespołach bazujących na dużym zaufaniu do pracownika. W takim miejscu każdy chciałby pracować!

5. Nie możesz sobie wyobrazić robienia czegokolwiek innego

Bo zwyczajnie… lubisz to, co robisz, a Twoja praca Cię kręci!

Nie poddawaj się

Jeśli jednak czytając ten artykuł na temat większości z opisów pomyślałeś „Nie, to na pewno nie pasuje do mojej firmy”… szukaj dalej!

Wejdź na Pracuj.pl