Linie KLM wprowadziły na rynek kolejną technologiczną nowość. Teraz klienci KLM mogą spakować się do podróży przy pomocy wirtualnego asystenta.

Znasz Google Home? To sprytne urządzenie zintegrowane z wyszukiwarką Google, które pełni rolę sterowanego głosem głośnika i asystenta w inteligentnym domu. Teraz Google Home nie tylko na zawołanie włączy światło lub muzykę, ale też pomoże Ci spakować walizkę przed podróżą! Usłyszysz w nim głos „BlueBot” (w skrócie BB) – bazującego na sztucznej inteligencji chatbota KLM, który udzieli Ci rad w pakowaniu, w oparciu o dane z rezerwacji takie jak kierunek podróży, długość pobytu, a także o prognozę pogody na miejscu. Wprowadzony na rynek w październiku tego roku chatbot KLM „Bluebot” łączy sztuczną inteligencję z kilkoma systemami KLM i wsparciem ponad 250 realnych pracowników działu obsługi klienta. W pierwszym etapie bot był wykorzystywany wyłącznie do zapytań dotyczących rezerwacji lotniczych. Zintegrowanie „BB” z Google Home daje kolejne praktyczne zastosowanie – pomoc w pakowaniu.

Jak to działa?

Posiadacze urządzenia Google Home mogą aktywować serwis pakowania prosząc o rozmowę z KLM. Usługa jest również dostępna na innych urządzeniach, na których działa Google Assistant. W niedalekiej przyszłości klienci KLM będą też mogli wysłać za pośrednictwem Google Home na swój profil społecznościowy listę rzeczy do przypomnienia, których w danej chwili nie są w stanie zapakować, takich jak na przykład wizy, które wymagają zorganizowania. Należy pamiętać, że rozmawiając z Google Home, jak i botem KLM należy posługiwać się językiem angielskim, tylko wtedy zostaniemy zrozumiani.

 „Linie KLM są znane z indywidualnego, spersonalizowanego podejścia do klienta, ale nie tylko! Słyniemy z wykorzystywania nowoczesnych technologii. Nasi klienci mogą między innymi planować swoje podróże przy pomocy chat bota czy komunikatorów WhatsApp, Messenger, Twitter oraz korzystać z innych nowoczesnych narzędzi. Nowa usługa poprzez Google Home to kolejny krok w realizacji naszej innowacyjnej strategii usług cyfrowych. To także nasza pierwsza spersonalizowana usługa sterowana głosem z wykorzystaniem Google Home i sztucznej inteligencji. Interaktywny asystent KLM w pakowaniu bagażu jest też czymś, co nas wyróżnia i jedną z wielu dodatkowych usług, które nasi pasażerowie otrzymują za darmo, jeśli podróżują KLM.” – powiedział Pieter Groeneveld, Starszy Wiceprezes ds. Usług Cyfrowych w Air France KLM.

O Bluebot (BB)

Wprowadzony na rynek trzy miesiące temu bot KLM o nazwie BlueBot (w skrócie) jest technologią bazującą na sztucznej inteligencji. Zaprojektowano go tak, aby mógł odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące rezerwacji lotniczej KLM poprzez komunikator Messenger. Chatbot jest połączony zarówno z systemem rezerwacyjnym, skąd czerpie wiedzę na temat lotów, jak też z systemami wsparcia klienta, skąd pobiera gotowe odpowiedzi na standardowe pytania i w razie potrzeby może poprosić o pomoc człowieka. BlueBot nie jest zwykłym botem. Jest technologią, która sama się uczy, a jego baza wiedzy rośnie wraz z każdym kolejnym zapytaniem. Co więcej, posiada własną osobowość – „BB” jest pomocna, przyjacielska, profesjonalna, a czasem lekko zuchwała.

Bluebot rozpoczęła pracę jako „pracownik” działu rezerwacji lotniczych KLM, teraz dodatkowo pomaga pakować walizki, a w przyszłości będzie pomocna jeszcze w wielu innych rzeczach poprzez różne kanały mediów społecznościowych.