Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościGospodarkaHandelWiadomości

Rozwijaj firmę dzięki silnej marce osobistej

Za każdą marką, firmą i usługą stoi człowiek. To ludziom ufamy lub nie, z nimi nawiązujemy współpracę lub ją zrywamy, rozmawiamy i negocjujemy. Prowadząc biznes przez ponad 30-stu lat, zawsze uważałem, że marka osobista jest nie do przecenienia w odniesieniu sukcesu. Oto 11 kroków do wzmocnienia personal brandingu i rozwijania dzięki temu firmy, działu czy zespołu.

Postaw na markę osobistą

Siła oddziaływania i znaczenie marki osobistej zostały już potwierdzone w licznych badaniach. Wiele z nich dotyczy tak istotnej dziś sfery obecności w social mediach. Jak wynika z danych firmy Cisco, pracownicy mają średnio 10 razy więcej followersów na tych kanałach niż oficjalne profile ich firm. Mają więc dziesięciokrotnie większą siłę oddziaływania, potencjalne zasięgi i zaangażowanie odbiorców. Efektywny przedsiębiorca musi chociaż spróbować wykorzystać ten fakt na korzyść swojego biznesu.

Bądź obecny w social mediach

Trudno w to uwierzyć, ale ten punkt nadal nie jest dla wielu oczywisty. Według danych Sales Management Association 80% firm sądzi, że na efektywność działu sprzedaży dobrze wpłynęłaby widoczna obecność w social mediach. Tymczasem 67% firm nie posiada strategii komunikacji w social mediach dla działów sprzedaży. Połącz fakty i zainwestuj w komunikację osobistą w social mediach. Dobrze prowadzony profil ekspercki na Facebooku czy LinkedInie to gwarancja rozpoznawalności.

Zdefiniuj priorytety

U podstaw każdej marki muszą leżeć silne wartości, które ją uwiarygodnią – dotyczy to także marki osobistej. Poza prywatnym kodeksem postępowania i prowadzenia biznesu powinny się na nie złożyć także konkretne obszary specjalizacji. Nie można bowiem znać się na wszystkim i być ekspertem w każdej dziedzinie, dlatego trzeba zdecydować się na swoją dziedzinę ekspercką. U podstaw marki osobistej muszą też leżeć faktyczna wiedza i umiejętność dzielenia się nią z innymi.

Angażuj się

Bierz udział w ważnych wydarzeniach branżowych – targach, konferencjach, dyskusjach, kongresach. Staraj się także utrzymywać dobry kontakt z mediami. Chociaż nakład obowiązków pozostawia mało czasu na dodatkowe aktywności, postaraj się raz w miesiącu wygospodarować go na udzielenie komentarza eksperckiego, odpowiedzenie na pytania redakcji branżowych lub omówienie wybranego case study.

Bądź ekspertem w branży

Faktyczne umiejętności, ekspercka wiedza i doświadczenie to podstawa, na której można budować silną markę osobistą. Postaraj się być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami branży, raportami i badaniami. Dzięki temu nie tylko zyskasz w oczach klientów, ale także konkurentów, kolegów z branży, podwładnych i współpracowników.

I przedstawiaj się jako ekspert

Chyba nikt poza konkurencyjnymi firmami nie będzie specjalnie poszukiwał informacji na temat osiągnięć i sukcesów danego przedsiębiorcy. Aby stać się rozpoznawalny i zyskać rangę eksperta w branży, należy samemu zatroszczyć się o to, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o zdobytej nagrodzie, przyznanym wyróżnieniu, wysokim miejscu w rankingu czy publikacji w branżowym piśmie.

Nawiązuj personalne kontakty

Według danych firmy Nielsen 90% ludzi ufa rekomendacjom dotyczącym produktów lub usług, udzielonym przez osoby, które zna. Nic nie zastąpi spotkań na żywo i budowania personalnych relacji z klientami, współpracownikami i kontrahentami. Opinia i rekomendacje będą miały wtedy znacznie większą wartość i ludzie, znając przedsiębiorcę osobiście, chętniej mu zaufają.

Dbaj o wszechstronność komunikacji

Osobiste spotkania, czy to z dostawcami, handlowcami, klientami czy z przyjaciółmi i rodziną, także są okazją do budowania konkretnego wizerunku branżowego. Warto pochwalić się (nie przechwalać) przy luźniejszej okazji napisanym artykułem, komentarzem w gazecie czy zdobytym wyróżnieniem. Zwłaszcza w bliższym gronie można również dzięki temu zebrać cenny feedback od osób, które nas znają i usłyszeć cenną poradę na temat tego, jak jesteśmy odbierani.

Komunikuj regularnie

Dwie godziny w tygodniu – tyle minimum czasu tygodniowo powinno się zarezerwować w kalendarzu na sprawy związane bezpośrednio z budowaniem własnej marki osobistej – koordynowanie tworzenia komunikatów prasowych, aktualizację profilu w social mediach, osobisty kontakt z dziennikarzami, wrzucenie nowych artykułów na bloga. Bezpośrednio – ponieważ pracowanie na image nie jest pracą w wyznaczonych godzinach. Na swój wizerunek pracuje się 24 godziny na dobę.

Bądź wytrwały

Budowanie wizerunku to proces, który wymaga czasu. Spektakularne efekty nie będą widoczne po kilku miesiącach ani nawet po roku. Do odniesienia sukcesu na tym polu potrzeba więc cierpliwości i wytrwałości, które pozwolą małymi krokami osiągnąć zamierzone cele. Ci, którzy szybko się zniechęcą, nie zapracują na trwały, wiarygodny wizerunek.

Wyróżnij się

Nie tylko wiedzą i doświadczeniem. Wyróżnij się także osobowością, otwartością na nowości, pomysłowością. Nie proponuj gotowych rozwiązań i utartych ścieżek. Niech twoją wizytówką będą autorskie pomysły i innowacyjne podejście. Nie trzeba – i często się nie da – od razu przeprowadzać rewolucji. Zamiast tego można spróbować łączyć istniejące metody i budować na ich podstawie własne narzędzia.

 

                                                                                              Alain Kaj   Inventage

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Faktoring dla transportu z GRENKE

AktualnościWiadomości

Mechanizm działania prop tradingu

AktualnościWiadomości

Biden chce potroić cła na stal z Chin

AktualnościWiadomości

Czym charakteryzują się opakowania termoformowane?

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: