Znamy już wyniki jubileuszowego rankingu Top Marka 2017, przeprowadzonego przez magazyn „Press” oraz agencję informacyjną „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Zdecydowanym liderem zestawienia wśród marek ubezpieczeniowych kolejny raz zostało PZU.

– Bardzo cieszymy się, że marka PZU ma tak silną pozycję w mediach. Komunikacja z otoczeniem za ich pośrednictwem jest istotnym elementem naszej działalności. Jesteśmy liderem w wielu obszarach rynku, więc duża liczba artykułów na nasz temat nie dziwi. Cieszy natomiast liczba publikacji pozytywnych, co bardzo korzystnie wpływa na dobry wizerunek firmy – powiedział Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Top Marka co roku wskazuje najpopularniejsze oraz najczęściej i najlepiej opisywane brandy w prasie, internecie i mediach społecznościowych. Badaniem objęto łącznie 32 mln materiałów prasowych i internetowych opublikowanych w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku. Analizowane informacje dotyczyły marek z 11 branż najczęściej występujących w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

W kategorii prasa pozycja PZU wśród ubezpieczycieli pozostaje niezmienna od lat. W tym roku kolejny raz uzyskaliśmy najwięcej punktów, zarówno za liczbę publikacji, jak i ich zasięg oraz wydźwięk. Na kolejnych miejscach uplasowała się Ergo Hestia a następnie Aviva, Allianz i Generali. PZU zdominowało także  przekaz w internecie, wyprzedzając Ergo Hestię, Allianz, Avivę i Nationale Nederlanden. W social media na 5. miejscu znalazła się Axa.

Wśród najbardziej medialnych marek w swoich branżach znaleźli się również: Volkswagen, PGE, TVN, Orlen, PKO Bank Polski, Plus, Biedronka, RMF FM, Coca-Cola i Polpharma.

Jubileuszowe wydanie raportu „Top Marka” stało się również okazją do podsumowań wyników minionej dekady. Na podium rankingu Top Marki 10-lecia znalazlo się PZU.