Jeszcze kilkanaście lat temu kawę najchętniej piliśmy w domu. Obecnie preferujemy kawiarnie. Z przyjemnością chodzi do nich już 80% Polaków. Połowa z nas odwiedza je przynajmniej raz w miesiącu. Służą nam one do spotkań zarówno biznesowych, jak i towarzyskich.

„Statystyczny Polak wypija 3 kg kawy rocznie, co oznacza 95 l napoju. Dalej jesteśmy w tyle za Skandynawami, którzy piją jej ponad trzy razy więcej. Pokazuje to, że rynek kawiarniany w Polsce ma ciągle duże możliwości rozwoju” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Kamil Gaszewski z Costa Coffee Polska.

Jaką kawę lubią Polacy? Tym, co łączy wielu z nas, jest upodobanie do wysokiej jakości – chętnie pijemy kawę premium. Jeśli chodzi o rodzaj, każdy ma swoje własne preferencje. W cenie są cały czas kawy klasyczne, takie jak latte czy cappuccino, ale coraz częściej szukamy także czegoś nowego, do tej pory nieznanego. Dlatego też kawiarnie nieustannie poszerzają swoją ofertę o kolejne produkty. Ostatnio pojawiły się w niej kawa cold brew oraz kawa nitro.