Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Polacy stawiają na prestiż i sportowe emocje

Polacy coraz chętniej kupują samochody marek premium – w ubiegłym roku sprzedano ich ponad 50 tys., o 30 proc. więcej niż miało to miejsce w 2015 roku! Jeszcze szybciej rośnie sprzedaż modeli sportowych. Czołowe marki premium sprzedały w 2016 roku od 30 do nawet 60 proc. więcej sportowych pojazdów niż rok wcześniej.

Co ósmy nowy samochód wyjeżdżający z polskiego salonu ma na masce znaczek marki premium, a rynek ten rośnie nawet o 30 proc. rocznie. Jak twierdzą przedstawiciele Inchcape Motor, jednego z autoryzowanych dealerów BMW M, samochody klasy premium są coraz bardziej dostępne m.in. dzięki atrakcyjnym możliwościom finansowania, a spora część nowych klientów przechodzi z tzw. marek wolumenowych. Eksperci obserwują jeszcze inny trend – z roku na rok coraz większa liczba klientów chce wyróżniać się na drodze, stąd decyzje o zakupie samochodów luksusowych oraz sportowych.

Dostrzegamy coraz większe zainteresowanie najdroższymi modelami BMW. Część klientów oczekuje wysokiego komfortu z unikalnym wnętrzem, inni sportowych wrażeń. Utrzymująca się wysoka dynamika sprzedaży świadczy o tym, że rodzimy rynek posiada ogromy potencjał – sprzedaż serii ”M” w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła aż czterokrotnie! – twierdzi Marcin Słomkowski, prezes Inchcape Motor Polska.

Dane mówią same za siebie – wzrosty odnotowują wszystkie marki tzw. „niemieckiej wielkiej trójki”. Najwyższą sprzedażą (ponad 1100 szt.) może pocieszyć się Mercedes, który odnotował ponad 53 proc. wzrost sprzedaży serii AMG względem 2015 roku. Również samochody spod znaku „M” odcisnęły sportowe piętno na najbardziej emocjonalnym segmencie rynku samochodowego. Od M2 Coupe do M6, marka oferuje wiele modeli dla wielbicieli dużej mocy i szybkiej jazdy. Z liczbą 163 rejestracji sportowa submarka BMW odnotowała 77 proc. wzrost.

Inni producenci również dostrzegają potencjał w rynku, o czym świadczy wzmożona promocja nowych modeli – Lexus, Mercedes, Audi…..

Jak dodają przedstawiciele Inchcape Motor wśród klientów marek luksusowych przeważającą większość stanowią przedsiębiorcy, którzy poszukują samochodów najwyższej klasy, zarówno pod względem mocy, osiągów jak i wyposażenia.

 

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Rosyjscy hakerzy atakują Polskę w przeddzień wyborów samorządowych. Celem infrastruktura komunikacyjna Polski

AktualnościWiadomości

Jak zapobiegać kradzieży danych podczas podróży służbowych

AktualnościWiadomości

Zestresowany pracą? Dzięki Job Crafting możesz to zmienić

AktualnościWiadomości

Pożegnanie strajków: Lufthansa i Verdi kończą spór dotyczący rokowań zbiorowych

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: