TCL, trzeci największy na świecie producent telewizorów i innowator w dziedzinie technologii QLED zaprezentował w dniu dzisiejszym, na berlińskich targach IFA 2017 swoje nowe, zaawansowane i inteligentne produkty. 

W tych nowych, prezentowanych dziś propozycjach znalazły się najważniejsze, dynamiczne technologie, stanowiące obecnie siłę napędową całej branży telewizyjnej, w tym QLED i Sztuczna Inteligencja (AI). Wszystkie one są uosobieniem celu, jaki postawił sobie TCL: inspirować klientów do kreatywnego życia („Creative Life”) dzięki najwyższej klasy doświadczeniom telewizyjnym, łączącym w sobie innowacyjną inteligencję, bajeczne funkcjonalności, fantastyczny dźwięk i świetny design.

„Dzisiejszy dzień to dla TCL kolejny milowy krok w nieprzerwanym dążeniu do innowacji, realizowanych na rzecz naszej globalnej bazy wyrafinowanych klientów” – powiedział Tomson Li, Prezes TCL Corporation. „TCL pragnie zapewniać swoim klientom na całym świecie autonomię w kreowaniu własnych, inspirujących momentów w życiu oraz radość z oglądania telewizji z rodziną i przyjaciółmi. Nieustannie sięgamy po nowe technologie po to, by nasza oferta gwarantowała nowe, ponadprzeciętne rozrywkowe doświadczenia” – dodał Prezes Li.

W poszerzonej linii produktów przeznaczonych na rynek europejski znalazł się telewizor X2, z technologią QLED Android, z flagowej serii TCL – XESS. Produkt zdążył zdobyć w tym roku nagrodę iF Design i zgodnie z planami ma trafić na półki europejskich sklepów już wczesną jesienią.

Dzięki designowi 360° i dostarczanym przeżyciom wizualnym X2 to z każdego punktu widzenia telewizor wyjątkowy. Właściwie nie ma ramy, a jego oszczędny design pozwala skupić się na niezwykle wysokiej jakości obrazu. Oparte na technologii Quantum Dot rozwiązanie QLED  sprawia, że X2 wyświetla bogatszą gamę kolorystyczną w oszałamiającym szczególe i przy kontraście zoptymalizowanym technologią Ultra Micro Dimming. W ten sposób widz zyskuje obraz o kinowej jakości, o fantastycznych kolorach i subtelnych przejściach od pełnej jasności do całkowitej ciemności, dzięki reakcjom w gamie barw na 10-bitowym ekranie. Telewizor X2 korzysta z dobrodziejstw technologii HDR Pro, która generuje wspaniałe obrazy i zapewnia odwzorowanie w 103% palety barw DCI-P3, dzięki precyzyjnemu odtworzeniu cieni bieli i czerni. Z kolei umieszczony w przedniej części system nagłośnieniowy JBL 3-way zapewnia immersyjne doświadczenie wysokiej jakości dźwięku, a funkcja kontroli głosem to nowe i ekscytujące udogodnienie. Przy sterowaniu głosem X2 daje dostęp do pełnego spektrum treści znajdujących się na platformach działających w systemie Android TV 6.0 (niedługo 7.0). Wystarczy smartphone, by korzystać z oferty Netflixa lub YouTube w jakości obrazu 4K HDR.

W nagradzanym asortymencie produktów TCL znajdują się również telewizory serii C70. 55-calowy model U55C7006 został niedawno laureatem nagrody Best Buy w edycji 2017-2018, przyznawanej przez Europejskie Stowarzyszenie Obrazu i Dźwięku (EISA). C70 otrzymał także nagrodę Red Dot Award w kategorii design.

TCL prezentuje na targach IFA swój kinowy telewizor Private Theatre XESS X6

TCL z dumą prezentuje na targach IFA swój Private Theatre XESS X6. Ten 85-calowy telewizor z flagowej linii XESS Private Theatre, z technologią QLED wyposażono w technologię Quantum Dot i elegancki design. To najcieńszy na świecie wielki telewizor z funkcją wygaszanego podświetlania.

W telewizorze Private Theatre XESS X6 użyto wiodącej technologii ekranowej Quantum Dot oraz zdobycze trzeciej generacji telewizorów TCL z QLED. W ten sposób telewizor potrafi dokładnie odwzorować 1,07 miliarda kolorów w spektrum 157% (BT.709). Przy zakresie kolorystycznym 2,8 razy większym niż w przypadku technologii OLED (500 nit), czystość barw w linii XESS X6 jest doskonalsza o 58,3%, a żywotność kolorów to 60 tysięcy godzin, czyli dwa razy tyle niż w przypadku standardowego telewizora OLED.

Model X6 wyposażono w 12-kanałowy, 360° zestaw nagłośnieniowy stereo oraz w osiem samodzielnych wzmacniaczy. Dzięki zintegrowaniu magnesów ziemi oraz głośnikom z jedwabną membraną X6 gwarantuje w domowej przestrzeni kinowe wrażenia dźwiękowe.

X6 to przykład unikalnej jakości wykonania, z elementami metalicznymi i fakturą drewna orzechowego. Można go zawiesić na ścianie, postawić na szafce lub bezpośrednio na podłodze.

Kalendarz wprowadzenia telewizorów XESS Private Theatre X6 do Europy jest nadal ustalany.

Ambitne propozycje AI oraz nowe rozwiązania w zakresie treści 

Pojawienie się w domach rozwiązań AI zapowiada możliwości doświadczania rozrywki na zdecydowanie ponadprzeciętnym poziomie. Zgodnie ze swoim modelem biznesowym TCL chce dostarczać najnowsze rozwiązania w zakresie treści i AI za pośrednictwem prawdziwie innowacyjnych i pięknie zaprojektowanych modeli telewizorów.

Plan działań TCL w zakresie AI zasadza się na pięciu głównych filarach: interakcji z użytkownikiem, dzięki takim funkcjom jak rozpoznawanie głosu, obrazu i ruchu; wykorzystaniu zagregowanych treści zapewniających szybszy odbiór filmów i informacji oraz szybszą nawigację; indywidualizacji dostarczanych informacji, w ramach takich rozwiązań jak preferencje użytkownika, tagi użytkownika czy treści dedykowane czy wreszcie możliwości łączenia telewizorów z innymi urządzeniami. Przy wsparciu Google oraz Baidu (największej chińskiej wyszukiwarki internetowej) TCL maksymalizuje potencjał jaki dają big data i cloud computing z myślą o kreowaniu inteligentnych doświadczeń.

W celu zwiększenia nakładów na działalność badawczo-rozwojową, identyfikowania nowych zastosowań i rozwijania talentów w dziedzinie AI, TCL nawiązał niedawno współpracę z Uniwersytetem Naukowo-Technologicznym w Hong Kongu (HKUST) oraz z Chińskim Uniwersytetem w Hong Kongu (CUHK).

Oprócz tego, w 2017 roku TCL postanowił połączyć siły z internetowym gigantem Tencent, by zyskać możliwość opracowywania kolejnych rozwiązań inteligentnej telewizji i dostarczania bogatej oferty treści. W dniu 5 lipca 2017 roku spółka zależna TCL Multimedia – Falcon Technology Holdings Limited oraz Tencent Digital (Shenzhen) Company Limited podpisały umowę o strategicznej współpracy, zapewniającą finansowanie rozwoju działalności w dziedzinie inteligentnej TV. Poza Chinami TCL zawarł podobne porozumienia z Netflixem, Google i z Roku.

Wysokie globalne wyniki w pierwszej połowie 2017 roku

Na koniec 2016 roku w TCL doszło do strategicznej zmiany, której celem była dalsza optymalizacja struktury kosztowej i poprawa wydajności operacyjnej firmy. Wykonany ruch już teraz przynosi pierwsze pozytywne rezultaty. Zgodnie z danymi IHS, w pierwszej połowie tego roku, TCL uplasował się w pierwszej światowej trójce pod względem liczby wysyłanych odbiorników, a udział firmy w rynku wyniósł 7,3%.

W pierwszej połowie 2017 roku, wolumen sprzedaży telewizorów LCD TCL (z wyłączeniem ekranów wykorzystywanych do celów komercyjnych) wzrósł o 12,2% rok do roku, do 9,6 milionów odbiorników. Dzięki realizacji strategii produktowej CBUS (Curved, Big screen, 4 K i Smart, czyli: wypukły, duży ekran, technologia 4K oraz inteligentne rozwiązania), na rynkach poza Chinami sprzedaż telewizorów LCD sięgnęła ilościowo 5,74 milionów odbiorników, co oznacza wzrost na poziomie 34,1% rok do roku, a wyniki sprzedaży rok do roku rosły w tempie 52% i sięgnęły 899 milionów EUR. Dzięki dynamicznemu marketingowi, w Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących wzrost wolumenu sprzedaży telewizorów LCD sięgnął, odpowiednio, 215,9% i 20,5%.

Pod względem ilościowych wyników sprzedaży TCL znalazł się na trzecim miejscu we Francji i na Filipinach, na czwartym w Tajlandii i na piątym w Australii, w USA i w Wietnamie. TCL dominuje przede wszystkim w segmencie sprzedaży telewizorów przez Amazona w Stanach Zjednoczonych, gdzie pięć głównych bestsellerów to właśnie produkty TCL. W tym wiodącym serwisie internetowym 10 z 20 najlepiej sprzedających się telewizorów pochodzi właśnie z oferty TCL.

Oprócz tego, w pierwszej połowie tego roku, spółce zależnej TCL China Star Optoelectronics Technology (CSOT) udało się jeszcze bardziej powiększyć swój udział w rynku paneli telewizyjnych. Pod tym względem, 32-calowy panel TCL uplasował się na drugim miejscu na świecie, a model 55-calowy na miejscu trzecim.

W tym samym okresie TCL odnotował również wysokie wyniki w segmencie AGD, który wygenerował wzrost dochodów na poziomie 36,3%, czyli 9,23 miliarda RMB (1,2 mld EUR). Skokowo wzrosła szczególnie sprzedaż klimatyzatorów – 33,7%, do 5,61 milionów sztuk w omawianym okresie.

W rankingu instytutu badawczego IDG w okresie 2016-2017, TCL znalazła się wśród 50 największych globalnych marek elektroniki użytkowej. Firma komunikuje się z klientami za pośrednictwem szeregu mediów marketingowych. Warto wspomnieć, że uruchomiła swoją pierwszą telewizyjną kampanię reklamową we francuskich sieciach społecznościowych, by w ten sposób promować rozpoznawalność marki, a także premierę serii C70. Niedawno TCL został partnerem tegorocznego berlińskiego maratonu, który odbędzie się we wrześniu. Wśród innych międzynarodowych inicjatyw warto wymienić sponsoring Chińskiego Kina TCL w Hollywood, drużyn koszykarskich ligi NBA Minnesota Timberwolves i Lynx, drużyny piłkarskiej San Jose Earthquake, programu telewizyjnego The Ellen Show, Brazylijskiej Konfederacji Piłki Nożnej (CBF), klubu piłkarskiego Rosario Central (Argentyna), Filipińskiego Stowarzyszenia Koszykówki (PBA), dorocznego wyścigu konnego Melbourne Cup i klubu piłkarskiego MVFC (Australia), a także wsparcie finansowe dla jednego z kinowych hitów, którego szczegóły zostaną ujawnione już w najbliższym czasie.

Oferta produktowa TCL będzie prezentowana na stoisku firmy na berlińskich targach IFA Messe (Hala 21, stoisko 102).