IT Kontrakt, czołowy gracz na rynku usług IT, przygotował nowy serwis internetowy dedykowany aktualnym i przyszłym pracownikom firmy. Niespotykana do tej pory w branży koncepcja komunikacji zarówno merytorycznej jak i graficznej tworzy nową jakość w działaniach Employer Brandingowych na polskim rynku IT.             


–  Zgodnie z przyjętą w październiku zeszłego roku strategią komunikacji, rozwijamy działania Employer Brandingowe. Chcemy pokazać IT Kontrakt jako pracodawcę pierwszego wyboru, co już zauważamy w naszych procesach rekrutacyjnych. Uruchamiając nowy serwis wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom specjalistów IT, którzy szukają miejsca pracy, nie tylko zapewniającego im atrakcyjne wynagrodzenie czy udział w ciekawych projektach, ale także przyjazną kulturę organizacji, w której każdy pracownik jest postrzegany indywidualnie i ma możliwość rozwijania swoich pasji – mówi Magdalena Brylska, Talent Acquisition Director w IT Kontrakt.

Dla wygody odbiorców, nowa strona IT Kontrakt została podzielona na dwie osobne witryny – biznesową oraz zorientowaną na pracownika (aktualnego i potencjalnego). Ta pierwsza utrzymana jest w dynamicznej formie, w której potencjalni klienci firmy znajdą skondensowane informacje na temat historii firmy, władz, misji i wartości, a także oferty – domen technologicznych, obsługiwanych branż,  modeli współpracy oraz case study zrealizowanych projektów.

Tworząc drugą część serwisu internetowego, dedykowanego pracownikom, IT Kontakt zdecydowało się na mniej formalny klimat komunikacji, także graficznej. Serwis treściowo jak i wizualnie odzwierciedla atmosferę pracy oraz kulturę organizacji, jakiej mogą spodziewać się potencjalni kandydaci. Eksponuje pracowników przez pryzmat ich osiągnięć zawodowych, ale także zainteresowań i pasji. Dodatkowo, strona zawiera w sobie funkcje angażujące użytkownika, jak chociażby możliwość komentowania zamieszczanych artykułów tworzonych przez członków zespołu IT Kontrakt czy udostępnienia contentu dla mediów społecznościowych. Co najważniejsze dla kandydatów, w serwisie znalazła się również dostosowana do potrzeb użytkowników wyszukiwarka ofert pracy, a także dodatkowe funkcje takie jak np. geolokalizacja czy system powiadomień, powiązany z ofertami rekrutacyjnymi. Pozwala to lepiej dostosowywać oferty do potrzeb zainteresowanych kandydatów. Ciekawym rozwiązaniem jest również to, że IT Kontrakt postanowiło publicznie pokazywać inicjatywy, które do tej pory były spotykane wyłącznie w serwisach intranetowych. Na stronie: www.itkontrakt.pl/dolaczdonas/, oprócz prezentacji najważniejszych lokalizacji firmy wraz z ich pracownikami, można znaleźć także terminy meetupów, kolejnych edycji Biegu IT, którego IT Kontrakt jest organizatorem, czy aktualności związane z prężnie działającą drużyną IT Kontrakt Sports Team, wciąż otwartą na nowych zawodników.

– W serwisie prezentujemy naszą kulturę organizacyjną i wartości firmy. Ten efekt w dużej mierze osiągnęliśmy prezentując historie oraz rekomendacje naszych pracowników. Poszukujący pracy w sektorze IT coraz częściej zwracają uwagę na spójność zewnętrznego wizerunku pracodawcy z kulturą organizacyjną firmy. W IT Kontrakt stawiamy na otwartość i autentyczność, nasi pracownicy są najlepszymi ambasadorami organizacji. To im oddajemy przestrzeń do komunikacji, także w zakresie tego jakim miejscem pracy jest nasza firma – dodaje Rafał Madera, Head of Marketing.

Według badania „Employer Brand Research 2017”, aż 88 proc. pracowników z pokolenia Y uważa,
że bycie częścią firmy o odpowiadającej im kulturze organizacyjnej jest bardzo ważne. W tym samym badaniu wyróżnia się najważniejsze cechy idealnego pracodawcy dla osób zatrudnionych w sektorze IT: obok możliwości pracy z najnowocześniejszymi technologiami i zarobków wymienia się dobrą reputację, którą najlepiej mogą potwierdzić obecni i byli pracownicy.

Wdrożenie nowego serwisu oraz prace nad uspójnieniem wizerunku firm to nie jedyne zmiany w IT Kontrakt w ostatnim czasie. Na początku bieżącego roku spółka zmieniła strukturę zarządu, w której zamiast dotychczasowego prezesa powołano dwóch równorzędnych co-CEO: pełniącego wcześniej funkcję wiceprezesa – Tomasz Pyraka oraz Wojciecha Macha, który przeszedł do IT Kontrakt z firmy Luxoft. Kilka dni temu do firmy dołączyła także Małgorzata Gałecka – nowa Dyrektor HR, która będzie odpowiedzialna za wdrażanie strategii personalnej. Spółka planuje w 2018 r. wzrost przychodów o 30 proc. oraz rozwój organiczny przez akwizycje, a także ekspansję na kraje grupy DACH i Skandynawię, ale nie zamyka się także na współpracę z klientami z innych krajów.