O jedno stanowisko pracy stara się zwykle kilkaset osób. Tymczasem na zaznajomienie się z pojedynczym CV rekruter przeznacza najczęściej… kilka sekund. Zdecydowana większość dokumentów aplikacyjnych ląduje w koszu. Jak wyróżnić się zatem spośród tłumu innych kandydatów i zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy? Jedną z możliwości jest wysłanie CV niestandardowego – w formie wideo.

„Jeżeli nagramy materiał wideo, który w swojej formie przekazu jest oryginalny i mówi więcej niż same słowa, będziemy w stanie przekazać naszą wiarygodność, autentyczność, pokazać lepiej nasz charakter. Jest to bardzo atrakcyjna multimedialna forma. Taki materiał możemy później wykorzystać też w serwisach rekrutacyjnych, jak np. LinkedIn czy GoldenLine” – zauważa w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Justyna Wasinkiewicz, kierownik rozwoju działu wideo w firmie netPR.pl.

W których branżach CV w formie wideo sprawdzi się najlepiej? Przede wszystkim w tych postrzeganych jako kreatywne, m.in. branży reklamowej, PR-ze czy marketingu. Wysłanie filmu prezentującego siebie dobrze jest rozważyć jednak zawsze. Jest to przecież szansa, aby się wyróżnić na tle innych kandydatów i zostać dostrzeżonym.

Jeśli zdecydowaliśmy się na nagranie wideo, powinniśmy pamiętać o kilku rzeczach. Na pewno musimy być naturalni – liczą się wiarygodność i autentyczność. Warto oczywiście zadbać o swój wygląd: ubiór oraz makijaż. Miejmy także na względzie to, aby nasz film prezentował się dobrze od strony technicznej. Zwróćmy uwagę na kadr, oświetlenie i dźwięk.