FinTech Finiata świętuje kolejny sukces. Właśnie rozpoczął współpracę z jednym z największych polskich banków – Bank BGŻ BNP Paribas.

– Finiata współpracuje z Bankiem BGŻ BNP Paribas.

– Liczba klientów wzrosła z 9000 w grudniu 2017 do 15500 w lutym 2018.

– Ostatnia runda inwestycji przyniosła 76 mln zł, a wśród inwestorów jest m. in. Kulczyk Investments.

W pierwszym kwartale 2018 roku Finiata oferująca faktoring cichy z regresem dla sektora MSP może już pochwalić się sukcesami. W styczniu i lutym fintech zanotował rekordową liczbę obsłużonych klientów, a w marcu oficjalnie rozpoczął współpracę z jednym
z najwi
ększych polskich banków – BGŻ BNP Paribas.

– Bank BGŻ BNP Paribas cały czas dąży do podnoszenia jakości świadczonych usług, dlatego sukcesywnie prowadzimy rozmowy z firmami technologicznymi i znajdujemy coraz ciekawsze rozwiązania, które mogą być użyteczne dla naszych klientów. Dlatego też, w ramach stworzenia ekosystemu usług dla nowo powstałych firm, Bank wprowadził we współpracy z fintechem Finiata eMikrofaktoring, który doskonale wpisuje się w nasz zakres usług. Dzięki połączeniu sił, klient Banku może zamienić swoje faktury na pieniądze nie czekając na płatność od kontrahenta, co wpływa na poprawę płynności finansowej firmy – mówi Przemysław Furlepa, wiceprezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, odpowiedzialny za bankowość detaliczną i biznesową.

Przy tej okazji warto również przypomnieć, że w grudniu 2017 roku do grona inwestorów Finiaty dołączyło kilku nowych inwestorów, wśród których jest m. in. Kulczyk Investments.

– Finiata to projekt o globalnym potencjale. Charakterystyczną cechą firmy jest jej silna pozycja na polskim rynku oraz bardzo dobry zespół zarządzający. Wierzę, że nasze doświadczenie i międzynarodowa sieć kontaktów biznesowych pomogą Finiacie w jej globalnej ekspansji – powiedział Sebastian Kulczyk, CEO Kulczyk Investments.

Finiata liderem mikrofaktoringu w Polsce

Choć fintech wywodzi się z Niemiec to jednak w Polsce rozwija się znacznie szybciej, dlatego kraj nad Wisłą jest kluczowy w strategii Finiaty. W pierwszym roku działalności firma obsłużyła w obu krajach łącznie 9000 klientów więc 2018 roku wyznaczyła bardzo ambitne cele. Biorąc pod uwagę, że aktualnie miesięcznie obsługuje ok 75 proc. więcej klientów niż w grudniu 2017 plany te mają solidne podstawy do realizacji. Finiata tym samym umacnia się również na pozycji lidera wśród firm oferujących mikrofaktoring w Polsce. Na platformie fintecha jest już 15500 klientów.

Nowoczesna usługa dla freelancerów i sektora MSP

Cichy faktoring z regresem (tak nazywa się pełna nazwa usługi oferowanej przez Finiatę) skierowany jest przede wszystkim do sektora MSP i freelancerów. Wyjątkowość tej usługi polega na tym, że fakt finansowania faktury jest znany tylko przedsiębiorcy i faktorowi. Kontrahenci klientów Finiaty nie są informowani o tym, że ich dostawca korzysta z zewnętrznego finansowania, a klient sam decyduje jak długo chce finansować fakturę. Po otrzymaniu zapłaty dostawca zwraca uzyskaną wcześniej zaliczkę bezpośrednio do Finiaty. Limity faktoringowe są przyznawane po automatycznej ocenie dokonanej przez zaawansowany i samouczący się algorytm oceny ryzyka kredytowego, który bierze pod uwagę nawet 10 tysięcy punktów kontrolnych. Po przyznaniu limitu faktoringowego klient może wprowadzić faktury do systemu i ustalić okres finansowania każdej z nich. System, z którego korzysta fintech potrzebuje zaledwie 3 minuty na analizę faktury i około 3 godziny na cały proces związany z przekazaniem klientowi gotówki. Oferta Finiaty została bardzo dobrze przyjęta przez rynek konsumentów – ponad 70% klientów korzysta z jej usług wielokrotnie.

– Ryzyko w produktach oferowanych przez Finiatę jest zupełnie inne niż kredytowe, bo też produkt nie jest linią kredytową czy długoterminowym zobowiązaniem. To faktoring, co oznacza że klienci fintecha zarobili już pieniądze, ale ze względu na odroczenie terminów płatności, czy w związku z generalnym trendem „nie płacenia na czas” muszą czekać na wynagrodzenie. Mikrofaktoring od Finiaty jest więc usługą biznesową, która pozwala klientom zachować płynność finansową – mówi Sebastian Diemer, CEO Finiata.