Od kilku dni jeden z głównych programów lojalnościowych na rynku europejskim – Flying Blue – działa już w nowej, zrewolucjonizowanej formie. 1 kwietnia b.r. wprowadzono zapowiadane wcześniej zmiany. Flying Blue ma mieć teraz m.in. prostsze zasady, bardziej logiczną i sprawiedliwą punktację i większy wybór nagród. Ambicją linii Air France i KLM jest stworzenie preferowanego programu, który będzie lepiej spełniał oczekiwania klientów i oferował więcej korzyści niż dotychczas. Poniżej przedstawiamy w 10 punktach najważniejsze zmiany i to, co wyróżnia Flying Blue od innych.

Zmiana #1 – Liczy się cena biletu, a nie milaż

To, ile Mil zarobimy jest uzależnione od ceny, jaką zapłaciliśmy za bilet. Każde wydane Euro na przelot* Air France, KLM, HOP! lub Joon to konkretna liczba Mil, które pojawią się na naszym koncie**. Dodatkowo im wyższy jest poziom naszej karty, tym więcej Mil przyniesie nam każdy wydatek na bilety lotnicze:

Posiadacz karty podstawowej IVORY za 1 wydane Euro otrzyma 4 Mile, SILVER za 1 Euro – 6 Mil, GOLD – 7 Mil, a PLATINUM – 8 Mil. Dokładny „zarobek” można w łatwy sposób sprawdzić dzięki kalkulatorowi Mil, dostępnemu na flyingblue.com. Podobnie jak poprzednio, Mile są ważne bezterminowo, pod warunkiem, że choć 1 raz na dwa lata odbędziemy przelot liniami Air France, KLM, Joon, HOP!, Aircalin, Kenya Aiways, Tarom lub na pokładzie innych linii należących do sojuszu Skyteam.

Zmiana #2 – Zarabiasz Mile także za usługi dodatkowe

Co więcej, Mile dostaniemy też wtedy, gdy do biletu dokupimy dodatkowe usługi lotnicze oferowane przez linię, takie jak specjalne dania „A la Carte”, zakup nadbagażu, czy bardziej komfortowe, ekstra płatne miejsca na pokładzie (np. KLM Economy Comfort).

Zmiana #3 – wydajesz Mile na dowolny bilet – bez ograniczeń

Liczba miejsc na przeloty nagrodowe nie będzie limitowana, a zamówienia na bilety za Mile będą realizowane aż do ostatniego dostępnego miejsca w samolocie.*** Wszystkie miejsca na lotach Air France, KLM, HOP!, Joon i Transavia będzie można kupić płacąc Milami. Jest to duża korzyść w porównaniu do poprzednich zasad – ponieważ do tej pory na każdym locie było dostępnych zaledwie tylko kilka miejsc „nagrodowych”, zamówienie biletu za Mile było niekiedy bardzo trudne.

Najniższą dostępną aktualnie „cenę” naszego biletu za Mile z łatwością sprawdzimy rezerwując go online.

Oczywiście nasze Mile możemy wykorzystywać na setki innych sposobów jak: dodatkowe usługi podczas podróży, gadżety podróżne, kosmetyki, elektronikę, jak też wejściówki na wydarzenia kulturalne, wycieczki turystyczne, vouchery do restauracji i wiele innych – do kupienia we Flying Blue Store.

Zmiana #4 – Bardziej sprawiedliwe „ceny” biletów nagrodowych

Liczba Mil, którą wydajemy na bilet nagrodowy będzie teraz sprawiedliwiej kalkulowana, w zależności od tego, dokąd lecimy. Do tej pory podróż za Mile do Nowego Jorku, czy Los Angeles była warta tyle samo, bo wszystkie loty do Ameryki Północnej były objęte jedną stawką. Dlaczego, skoro „normalny”, płatny bilet do Los Angeles kosztuje na rynku średnio 500 PLN więcej niż do Nowego Jorku? Od teraz nasze milowe „zarobki” zależą od wydanej kwoty na bilet, tak więc ceny biletów nagrodowych będą bardziej sprawiedliwe.

Zmiana #5 – Brakuje Mil na bilet? Nic nie szkodzi!

Nadchodzi też zmiana, o którą uczestnicy programu Flying Blue pytali bardzo często. Brakuje mi Mil na bilet, czy mogę resztę dopłacić? Tak! Teraz to będzie możliwe. Wystarczy mieć Mile na min. 75% wartości biletu, brakującą resztę będzie można dopłacić kartą kredytową. Dzięki temu, nawet osoby latające rzadziej, będą miały szansę wykorzystać swoje zgromadzone Mile na przelot.

Zmiana #6 – IVORY nazywa się EXPLORER

Od teraz, każdy nowy uczestnik programu to „Explorer”, bo tak nazywa się startowy poziom we Flying Blue. EXPLORER wprawdzie dopiero zaczyna zbierać Mile na nagrody, ale już od samego startu – korzysta z pewnych przywilejów programu – np. zniżek na zakup usług dodatkowych typu wygodniejsze miejsce itp.

Zmiana #7 – Punty XP zamiast Mil statusowych

Zamiast Mil statusowych (level Miles) każdy członek programu zdobywa określoną liczbę punktów XP („Experience Points”) za każdy odcinek podróży liniami: Air France, KLM, HOP!, Joon i Transavia, Aircalin, Kenya Airways, Tarom oraz na pokładach linii należących do aliansu Sky Team. Liczba XP zależy od kabiny (ekonomiczna, Premium Economy, biznes, klasa pierwsza) oraz od dystansu lotu (lot wewnętrzny, europejski, czy lot międzykontynentalny o trzech różnych zakresach długości). Przykładowo lecąc w obie strony z Warszawy, przez Amsterdam do Nowego Jorku zarabiamy 30 XP (5+10+10+5). Nową punktację przedstawia poniższa tabela.