Już w marcu 2017 roku wszyscy pracownicy i klienci sieci handlowej Leroy Merlin Polska będą mogli doświadczyć możliwości, jakie dają technologie mobilne. Wszystko za sprawą uruchomienia pierwszej w Polsce platformy mobilnej „Mobility” dedykowanej obsłudze sprzedażowej oraz budowaniu relacji z klientami i pracownikami, opracowanej wspólnie przez Leroy Merlin Polska, Orange Polska oraz Sony Mobile Communications.

Dzisiejszy handel coraz większą uwagę skupia na budowaniu relacji z klientem. A klienci oczekują, że niezależnie od miejsca, w którym nawiążą kontakt ze sprzedawcą, będą mogli spodziewać się równie szybkiej i kompleksowej obsługi. Tzw. handel wielokanałowy to jedno z największych wyzwań, przed którym stoją przedsiębiorcy. Tym bardziej, że kluczowym kanałem staje się kanał mobilny, dający nie tylko klientom, ale także sprzedawcom praktycznie nieograniczone możliwości dostępu do informacji, nawiązywania relacji i prowadzenia wymiany towarowej oraz świadczenia usług.

Jak pokazuje badanie sondażowe* „Zakupy w 2025 roku”, zrealizowane na zlecenie Leroy Merlin Polska, w najbliższych latach kanał mobilny będzie odgrywał coraz ważniejszą rolę w procesie sprzedaży. 40% ankietowanych zapytanych o to, w jaki sposób będzie robić zakupy za 10 lat, wskazywało na smartfony i aplikacje mobilne jako narzędzia do realizacji zakupów. Podobna grupa (36% badanych) uważa, że do komunikacji ze sklepem będzie wykorzystywać właśnie urządzenia i aplikacje mobilne.

MOBILITY_Leroy Merlin Polska (3)

O tym, że już dzisiaj granice wykorzystania technologii mobilnych w handlu praktycznie nie istnieją, dowodzi wdrażany w Leroy Merlin Polska projekt „Mobility”. To mobilna platforma dedykowana obsłudze sprzedażowej oraz budowaniu relacji z klientami i pracownikami, opracowana wspólnie z Orange Polska oraz Sony Mobile Communications. Po sukcesie programu pilotażowego, zakończonego w 2016 roku, w pierwszym kwartale 2017 roku wszystkie sklepy Leroy Merlin Polska zostaną przyłączone do platformy.

– „Idea, która przyświecała wdrożeniu projektu „Mobility”, to wypracowanie nowej jakości relacji z klientami, pracownikami i partnerami biznesowymi. Technologie mobilne w perspektywie najbliższych 10 lat zmienią model komunikacji i współpracy na bardziej osobisty, typowo relacyjny. Jest to pierwszy w Europie zakrojony na tak szeroką skalę projekt cyfryzacji przedsiębiorstwa handlowego, obejmujący pracowników na wszystkich stanowiskach i we wszystkich sklepach Leroy Merlin. Dzięki platformie mobilnej wzmacniamy społeczność naszych pracowników oraz możliwości współpracy” – mówi Krzysztof Kordulewski, Prezes Leroy Merlin Polska. – „Wyposażając naszych pracowników w smartfony, zapewniamy naszym klientom szybszą obsługę, wygodniejszy model zakupu na terenie sklepu stacjonarnego, a ponadto możliwość kontaktu z wybranym sprzedawcą także poza sklepem, wzmacniając tym samym obsługę posrzedażową.”

Prace nad platformą „Mobility” trwały od 2015 roku. Za opracowanie infrastruktury systemu odpowiada Orange Polska, największy w Polsce dostawca usług mobilnych.

– „Cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w tak ambitnym i nowatorskim projekcie, jakim jest „Mobility”. Orange Polska w oparciu o technologie mobilne stworzył dla Leroy Merlin Polska rozwiązanie dopasowane do specyficznych potrzeb klienta, które umożliwia bezpieczny obieg informacji a także cyfryzację procesów sprzedaży i relacji z klientem w firmie. Obejmuje ono niezbędny sprzęt, m.in. wirtualne centralki dla sklepów i telefony dla wszystkich jej pracowników wraz z systemem umożliwiającym zarządzanie aplikacjami klienta i zapewniającym najwyższy poziom bezpieczeństwa teleinformatycznego. Obsługujemy również usługi głosowe oraz transmisję danych na tych urządzeniach” – mówi Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego w Orange Polska.

MOBILITY_Leroy Merlin Polska (1)

Wszyscy pracownicy sieci sklepów Leroy Merlin Polska zostali wyposażeni w smartfony z dostępem do internetu i dziesięciu aplikacji wspierających sprzedaż (aplikacje magazynowe, zakupowe), komunikację wewnętrzną (komunikatory, intranet) oraz zewnętrzną (kontakt z klientami i dostawcami). Bazą dla oprogramowania są urządzenia mobilne Sony Xperia XA, przygotowane i serwisowane przez Sony Mobile Communications.

– „Wspomaganie procesów sprzedaży u naszych partnerów biznesowych to jedno z najpoważniejszych wyzwań, przed którymi stoi Sony, tworząc kolejne modele wiodących na świecie smartfonów” ‒ mówi Agnieszka Jaśkiewicz, Head of Marketing Poland w Sony Mobile Communications. ‒ „Najnowsze Xperie wspierają menedżerów niezwykle wydajnymi i szybkimi procesorami, których moc obliczeniowa dorównuje wielu komputerom. Doskonale służy im również bateria, która pozwala korzystać ze smartfonu nawet do 48 godzin bez ładowania, a także zabezpieczenia w postaci czytników linii papilarnych. Kluczowa jest również jakość szybkich łączy LTE i dostępność aplikacji biznesowych, do których od niedawna zaliczamy platformę „Mobility”, ułatwiającą zarządzanie i utrzymywanie relacji z klientami. Przyjemność korzystania w pracy zawodowej ze smartfonów Xperia uzupełniają również funkcje aparatów w smartfonie ‒ pracujemy nad tym, by w najbliższej przyszłości służyły one wielu nowym celom np. w bankowości, handlu, medycynie czy rozrywce”‒ dodaje Agnieszka Jaśkiewicz.

Proces wdrożenia platformy mobilnej „Mobility” zakończy się w marcu 2017 roku.