W wielu branżach ofert pracy nie brakuje. Specjaliści zajmujący się sprzedażą, finansami, produkcją, inżynierowie czy eksperci HR i IT mogą liczyć na częste telefony od rekruterów i ciekawe propozycje pracy. Tam gdzie mówić można o rynku pracownika, to pracodawcy ubiegają się o kandydatów, kusząc ich atrakcyjnymi ofertami, komfortowymi warunkami pracy i przyjaznym procesem rekrutacji.

Jak firmy starają się o kandydatów? Oto kilka przykładów.

1. Ciekawa oferta pracy

Oferta pracy to wizytówka firmy. Powinna być sformułowana w czytelny i przejrzysty sposób, jak najwięcej mówić zarówno o obowiązkach i wymaganiach, jak i o korzyściach, które pracodawca oferuje pracownikowi. Wśród nich specjaliści szczególnie liczą na określenie możliwości rozwoju na danym stanowisku, opis warunków pracy, informacje o pakiecie benefitów oraz o wynagrodzeniu. W ogłoszeniach na polskim rynku ten ostatni element pojawia się rzadko – najczęściej w sektorze, gdzie najtrudniej o dobrego eksperta, czyli IT.

Pracodawcy starają się też formułować ogłoszenia w języku, który najbardziej trafi do poszukiwanych specjalistów, sięgają po humor lub ciekawe rozwiązania graficzne, aby dotrzeć z przekazem do swoich odbiorców i zachęcić ich do aplikowania. Bywa, że do oferty pracy dołączony jest materiał wideo nakręcony specjalnie na potrzeby procesu poszukiwania nowych pracowników.

2. Bezbolesna rekrutacja

Wg badania serwisu CareerBuilder, dla ponad 70% ludzi udział w rekrutacji jest jednym z najbardziej stresujących przeżyć w życiu! Nic dziwnego, że firmy zaczęły dbać, aby był on jak najmniej bolesny. Dlatego coraz częściej badają tak zwane Candidate Experience, czyli wrażenia kandydata z całego procesu rekrutacyjnego i sprawdzają, czy jest on przyjazny dla kandydata.

Dla specjalistów poszukujących pracy liczy się między innymi odpowiednia komunikacja – szczególnie po pierwszym spotkaniu. Chcą oni wiedzieć, kiedy mogą liczyć na odzew pracodawcy czy jak będą wyglądały kolejne etapy rekrutacji. Ważne jest również, aby dostać odpowiedź od firmy bez względu na to, czy kandydatura zostanie zaakceptowana, czy odrzucona.

3. Firma od kuchni

Każdy z nas, szukając pracy, chciałby wiedzieć, jak w danej firmie się pracuje. Składa się na to wiele rzeczy – zastanawiamy się, jak wygląda biuro, gdzie je się obiad, jakie są zwyczaje jeśli chodzi o zaczynanie i kończenie pracy albo czy można liczyć na wyjścia czy wyjazdy integracyjne. Firmy coraz częściej odpowiadają na tę potrzebę i pozwalają zajrzeć potencjalnym pracownikom do biura zanim jeszcze wezmą udział w rekrutacji. Umożliwiają to serwisy takie jak http://pracodawcy.pracuj.pl z profilami pracodawców, które nie tylko dokładnie opisują firmę i reguły pracy, lecz także pokazują obszerne galerie zdjęć z biura, filmy z pracownikami czy udostępniają informację na temat nietypowych zwyczajów i udogodnień – chociażby takich jak stojaki na rowery dla pracowników czy owocowe dni w pracy. Jeśli więc szukasz fajnej firmy, a nie chcesz przeszukiwać Internetu w poszukiwaniu szczegółowych informacji, zapraszamy na http://pracodawcy.pracuj.pl, gdzie przejrzysz wirtualne wizytówki najlepszych pracodawców i przekonasz się, u którego z nich chciałbyś pracować.

4. Pracodawca w social mediach i na targach pracy

Fajna firma to taka, która zatrudnia pozytywnych ludzi i z którą można pogadać? Coraz więcej pracodawców wychodzi z takiego założenia. Dlatego chcą komunikować się ze specjalistami nie tylko jako marka (np. sprzedająca jakiś produkt czy świadcząca usługi), ale jako pracodawca. Coraz chętniej zaznaczają swoją obecność w mediach społecznościowych, publikując zdjęcia z życia biura na Instagramie albo chwaląc się osiągnięciami pracowników na Facebooku. Pracodawcy pojawiają się też często na przeróżnych targach pracy czy imprezach branżowych, aby pokazać swoją ofertę i zachęcić potencjalnych kandydatów do zainteresowania się ogłoszeniami o pracę. W takim miejscu można porozmawiać z przedstawicielami firm i dowiedzieć się więcej o ofercie i warunkach pracy.

pracuj.pl