Pod względem poziomu satysfakcji z pracy Polacy zajmują 10. miejsce w Europie. Wciąż jesteśmy społeczeństwem na dorobku: często zamiast pracy interesującej wybieramy tę, która przede wszystkim jest dobrze płatna. Czy jednak naprawdę warto?

„Właściwy wybór rodzaju wykonywanej pracy jest bardzo ważny. »Właściwy« to znaczy możliwie zgodny z naszymi możliwościami kompetencyjnymi, potencjałem, zainteresowaniami i poczuciem sensu tego, co warto robić, a czego nie warto. To wszystko zdecydowanie będzie sprzyjać temu, że praca będzie dla nas satysfakcjonująca. W innym wypadku możemy czuć się nią zmęczeni i wypaleni” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Sebastian Popiel, członek zarządu firmy doradztwa personalnego People.

Zadowolenie z pracy ma oczywiście bardzo duży wpływ na efektywność zawodową. Pracownikom, którzy lubią to, co robią, pracuje się lepiej – wykonują oni swoje zadania sprawniej. Dlatego tak ważne jest, aby pracodawcy sprawdzali poziom satysfakcji oraz zaangażowania swojej kadry (najpopularniejszą metodą jest przeprowadzanie ankiet wśród pracowników i odbywanie z nimi indywidualnych rozmów), a następnie skutecznie go zwiększali.

Co mogą robić firmy, aby zatrudnione przez nie osoby były ze swojej pracy bardziej zadowolone? Na pewno należy starać się poprawiać warunki, w których pracuje kadra. Po drugie ważne jest jak najlepsze dopasowanie zakresu zadań na danym stanowisku do kompetencji oraz oczekiwań pracownika. Będzie on wówczas pracował z większą przyjemnością i zmniejszy się ryzyko, że nastąpi u niego wypalenie zawodowe.