Przebicie się z ofertą w gąszczu prawie 4000 obiektów noclegowych jest nie lada wyzwaniem. Jak nie dać się wyprzedzić konkurencji? Jak podbić rynek usług noclegowych? Warto zastosować kilka sprawdzonych metod, dzięki którym goście będą walili drzwiami i oknami do danego hotelu.

Można śmiało powiedzieć, że branża hotelowa w Polsce ma się dobrze. Już w  pierwszym półroczu 2016 roku z pobytu w obiektach noclegowych skorzystało aż 12,8 miliona turystów, z czego 20,8% (2, 7 miliona osób) stanowili turyści zagraniczni. Te dane GUSu pokazują jedynie skalę zainteresowania z jaką muszą zmierzyć się hotelarze.

Według wspomnianego już raportu GUSu zdecydowana większość turystów, bo aż 8,7 miliona osób, które odwiedziły Polskę, na miejsce swojego noclegu wybrała hotele. Potencjał jeżeli chodzi o zdobycie klientów jest bardzo duży. Wystarczy tylko wzbudzić zainteresowanie ofertą hotelu oraz samym obiektem.

Wyróżniająca się oferta

Rosnące potrzeby gości hotelowych sprawiają, że obiekty noclegowe pełnią rolę kompleksów wypoczynkowych, a nie tylko sypialni. Ważne są zatem m. in. dodatkowe usługi takie jak wyżywienie, zabiegi SPA, sala bilardowa, siłownia, itp. Do pobytu w hotelu może nakłonić klientów również oferta atrakcji znajdujących się w pobliżu. Przedstawiciele branży hotelowej powinni zadbać o czytelny rozkład informacji, dobrej jakości zdjęcia przedstawiające pokoje oraz nowoczesne rozwiązania ułatwiające rezerwację oraz komunikację gości z obsługa hotelu.

-„Oprócz bieżącego rozszerzania oferty, niezwykle ważne jest długofalowe podejście do biznesu i wdrażanie do niego rozwiązania, które jednocześnie usprawnią pracę w obiekcie oraz przyciągną klientów. W dobie Internetu i nowych technologii ciężko sobie wyobrazić brak dostępu do Internetu, czy innych rozwiązań IT. W pokojach hotelowych oraz lobby coraz częściej instalowane są telewizory hotelowe, które dają dużo większe możliwości niż standardowe telewizory konsumenckie, a sama recepcja jest w pełni zautomatyzowana” – przekonuje Aleksander Gawęda, specjalista firmy NetPOS, która zajmuje się wdrażaniem systemów i oprogramowania dla obiektów hotelowych.

Najważniejsza jest jakość

Analizując branże noclegową za „jakością” kryje się poziom obsługi, standard obiektu oraz komfort gości. Najskuteczniejszym sposobem na efektywnie i dobre funkcjonujący hotel jest wdrożenie odpowiedniego oprogramowania oraz nowoczesnych rozwiązań hotelowych. Jednym z nich są systemy do zarządzania hotelami, które umożliwiają pracownikom obiektu wymianę informacji w czasie rzeczywistym, co znacznie przyspiesza czas reakcji na potrzeby gości. Z kolei komunikacja z rezydentami jest możliwa m.in. dzięki wykorzystaniu telewizji hotelowej, która  jest jednocześnie źródłem rozrywki, informacji i efektowanym narzędziem marketingowym.

Smaczna kuchnia to strzał w dziesiątkę

Większość działających w branży hoteli posiada zaplecze gastronomiczne. Warto zatem zadbać o wyjątkowe menu i smaczną kuchnie, ale i o sposób funkcjonowania lokalu. Inwestycja w takie rozwiązania jak systemy POS czy oprogramowanie mogą w dużym stopniu wpłynąć na działanie hotelowej restauracji. Systemy działające w restauracjach upraszczają komunikację na linii sala a kuchnia, pozwalają na kolejkowanie zamówień oraz umożliwiają na bieżąco śledzić stany magazynowe. Dodatkowo warto wspomnieć, że oprogramowanie gastronomiczne łączy się bezpośrednio z systemami hotelowym, takim jak NetPOS Hotel, dzięki czemu wszelkie rachunki z restauracji zostają bezpośrednio dołączone do ogólnego rachunku w hotelu. To duża wygoda, gdyż goście nie muszą każdorazowo brać ze sobą gotówki czy karty. Wszystko dzieje się automatycznie.

Obecność w internecie

Klienci są coraz bardziej mobilni, szukają informacji w internecie, a jeżeli chodzi o hotele to również na serwisach rezerwacyjnych. Warto więc zadbać o wizytówkę w sieci. Atrakcyjna strona internetowa, ciekawie prowadzony profil na Facebooku, to rzeczy o których nie można zapomnieć. Bardzo ważna jest też możliwość dokonywania rezerwacji bezpośrednio poprzez stronę. Nowoczesne systemy, które zostały zaprojektowane z myślą o hotelach to umożliwiają. Oprogramowanie hotelowe pozwala na dokonywanie rezerwacji zarówno na stronie internetowej, jak i na portalach rezerwacyjnych. Co ważne wszelkie rezerwacje na bieżąco spływają do hotelu, dzięki czemu nie ma możliwości zarezerwowania dwa razy tego samego pokoju czyli tzw. overbookingu. Personel z łatwością może zapanować nad wszystkimi rezerwacjami” – zaznacza Aleksander Gawęda z NetPOS.

Aby o hotelu było głośno warto przygotować specjalne promocje dla gości. Może to być rabat na kolejny pobyt, dodatkowa zniżka dla nowych klientów czy voucher na zabiegi SPA. Takie drobne gesty spowodują, że goście zapamiętają dany hotel i z pewnością będą chcieli do niego wrócić.

Profesjonalna obsługa

Chcąc zadbać o klientów, warto postawić duży nacisk na jakość obsługi klienta, która w znacznym stopniu może wpłynąć na poziom satysfakcji klienta z pobytu w hotelu. Personel powinien dołożyć wszelkich starań by gość zawsze posiadał pełną informację odnośnie jego rezerwacji, a wszelkie wątpliwości powinny być na bieżąco rozstrzygane.

Obsługa na wysokim poziomie powinna być priorytetem w obiektach, którym zależy na zadowolonych klientach. Aby ułatwić codzienną pracę i poprawić jej komfort warto wybrać narzędzia, które to ułatwią. Jednym z takich narzędzi są systemy i oprogramowanie. Dzięki wdrożeniu ich w recepcji personel ma pełną kontrolę nad wszelkimi informacjami dotyczącymi klienta. Co więcej oprogramowanie pomaga w całościowej obsłudze hotelu, w tym restauracji czy SPA.