Idąc na rozmowę kwalifikacyjną, możesz mieć pewność, że rekrutujący zapyta, dlaczego chcesz pracować akurat w tej firmie. Dobrze wtedy pokazać, że nie jesteś na rozmowie z przypadku. Radzimy, jak poradzić sobie z tym pytaniem, aby zrobić dobre wrażenie na rekruterze.

  1.         1.  Pokaż, że znasz firmę 

Zadając to pytanie, rekruter sprawdza, czy zapoznałeś się z informacjami o firmie, do której aplikowałeś – czy wiesz, czym się zajmuje, jak jest zorganizowana, kogo zatrudnia. Próbuje się przekonać, czy na rekrutację nie trafiłeś z przypadku i czy jesteś faktycznie przekonany, że chciałbyś pracować w tej organizacji.

Dlatego nawet jeśli niewiele słyszałeś o firmie, do której wcześniej się zgłosiłeś, przed rozmową koniecznie nadrób zaległości. Pomoże Ci w tym serwis http://pracodawcy.pracuj.pl, gdzie znajdziesz profile pracodawców wraz z opisami ich działalności oraz innymi ciekawymi materiałami – m.in. zdjęciami czy filmami przedstawiającymi organizacje i jej pracowników, pozwalającymi zajrzeć do firmy od kuchni.

Profile firm pomogą Ci rzetelnie przygotować się do rozmowy, a samemu przekonać się, czy na pewno w tym miejscu chciałbyś pracować. Tak zdobytą wiedzę o pracodawcy wykorzystaj na spotkaniu z rekruterem – na przykład powiedz mu, co szczególnie Ci się spodobało; chociażby elastyczny czas pracy albo nieformalna atmosfera, która panuje w firmie.

  1.      2. Wskaż Wasze punkty wspólne

Firmy chętniej zatrudniają pracowników, którzy wyznają podobne wartości. Jeśli więc ważna jest dla Ciebie ekologia, a wiesz że firma wspiera fundacje na rzecz ochrony przyrody albo angażuje pracowników w akcje ekologiczne, podkreśl to na rozmowie. Powiedz, że chciałbyś pracować w organizacji, która tak jak Ty dba o przyrodę. Pokażesz, że nie tylko wiele wiesz o firmie, lecz także do niej pasujesz.

Jeśli z kolei jesteś rodzicem, doceń przyzakładowe przedszkole i dodatkowy dzień wolny dla rodziny. Firma chwali się osiągnięciami pracowników w sporcie i wspiera ich inicjatywy na tym polu? Nie zaszkodzi wspomnieć, że biegasz, a do pracy jeździsz na rowerze i chętnie korzystałbyś z udogodnień dla rowerzystów, które właśnie wprowadził Twój potencjalny pracodawca.

             3. Przywołaj fragmenty ogłoszenia

Dobrze przygotowany do rozmowy kandydat pamięta, co oferowano w ogłoszeniu o pracę. Dlatego przed spotkaniem sięgnij jeszcze raz do oferty (możesz ją zapisać w ulubionych na Pracuj.pl czy w naszej aplikacji mobilnej), sprawdź, które jej fragmenty przyciągnęły Twoją uwagę. Będziesz mógł powołać się na nie na rozmowie.

Firma oferuje bogaty pakiet szkoleniowy, a dla Ciebie kluczowy jest rozwój? Jednym z benefitów są wyjazdy zagraniczne, a Tobie zależy na pracy w międzynarodowym środowisku? Podkreśl, że właśnie dlatego praca w tej firmie byłaby realizacją Twoich zawodowych celów.

  1.       4. Powołaj się na ciekawe projekty, sukcesy albo pokaż swoje przywiązanie do produktów czy usług

Każda firma chętniej zatrudni pracownika, który dobrze zna jej produkty czy usługi jako klient. Jeśli więc lubisz produkty firmy, do której aplikowałeś, możesz podkreślić to na rozmowie. Warto też przyjrzeć się komunikacji marki w mediach, obejrzeć spoty reklamowe czy przypomnieć sobie billboardy, które widziałeś w mieście. Znajomość komunikacji firmy może zrobić dobre wrażenie na rekruterze. Podobnie jak przywołanie sukcesów i nagród, które otrzymał Twój potencjalny pracodawca.

pracuj.pl