Ponad 90% rekruterów wykorzystuje media społecznościowe w celach biznesowych. Z jednej strony jest to ogromna szansa dla ich użytkowników, z drugiej – zagrożenie. Jak więc zbudować w Internecie wizerunek pożądanego pracownika?

Coraz chętniej dzielimy się życiem w sieci. W Internecie umieszczamy zdjęcia, teksty, filmy, a nawet CV i rekomendacje zawodowe. Trudno, żeby rekruterzy przegapili taką skarbnicę wiedzy. Dlatego tak ważne jest umiejętne oraz świadome prowadzenie prywatnych kont w mediach społecznościowych. Konsultanci z HRK wzięli pod lupę 3 popularne portale – LinkedIn, Facebook, Instagram i wskazali elementy istotne w budowaniu profesjonalnego wizerunku kandydata.

LinkedIn

W przypadku LinkedIna sytuacja wydaje się być dość prosta, jest to portal przeznaczony m.in. dla ludzi szukających pracy. Jednak nawet tam trzeba pamiętać o kilku zasadach, które spowodują, że rekruter chętniej zainteresuje się naszym profilem. Przede  wszystkim pamiętajmy o aktualizacji danych. Dodajmy obecne miejsce pracy, opiszmy przebieg naszej kariery, nie zapominajmy o wypisaniu najważniejszych umiejętności, zdobytych certyfikatów i języków, które znamy. Poprzyjmy te informacje rekomendacjami od współpracowników oraz klientów. Pokażmy zainteresowanie branżą, w której się działamy. Mile widziane jest branie udziału w dyskusjach oraz dodawanie ciekawych i merytorycznych postów.

Czego unikać? Kłamstwa. Rekruter zdemaskuje je podczas pierwszej rozmowy. Nie dodawajmy też zbyt dużej ilości prywatnych informacji. Pamiętajmy, że LinkedIn to portal biznesowy i niekoniecznie musimy się na nim dzielić zdjęciami z sobotniej imprezy (chociaż fotografia z eventu firmowego będzie jak najbardziej na miejscu), czy przemyśleniami na temat obecnej sytuacji politycznej w kraju. 

Facebook 

Facebook to świetne miejsce, żeby zaprezentować nasze zainteresowania. Wśród stron, filmów, książek i portali, które polubimy mogą znaleźć się też takie, które szczególnie zainteresują rekrutera. Facebook zdecydowanie lepiej niż LinkedIn sprawdzi się do dzielenia się informacjami o życiu prywatnym. To tutaj możemy pokazać, że wpisujemy się w trend work-life balance i że oprócz pracy ważny jest dla nas odpoczynek, pasje, spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Takie, z pozoru mało istotne fakty, mogą okazać się kluczowe w przypadku, gdy pracodawca będzie musiał wybierać spośród kandydatów o podobnych kwalifikacjach.

Celem uniknięcia zepsucia swojego wizerunku w oczach rekrutera pamiętajmy o kulturze słowa i poszanowaniu innych użytkowników portalu. Upewnijmy się także czy wśród naszych dawnych postów nie znajdują się takie, które wolelibyśmy ukryć przed potencjalnym zatrudniającym. Unikajmy prywatnych opinii o pracodawcach – rekruter zawsze dotrze do takich informacji. Nikt nie będzie chciał zatrudnić pracownika, który szykanuje firmę na forum publicznym. 

Instagram 

Obecnie wykorzystywany jest tylko przez 1% rekruterów, ale biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost użytkowników, te dane mogą się szybko zmienić. Instagram jest szczególnie istotny dla osób szukających pracy w branżach kreatywnych, związanych z grafiką i komunikacją wizualną. Warto podzielić się tam swoim poczuciem estetyki, a dodane fotografie potraktować jako portfolio zawodowe. Uważajmy jednak na treści, które publikujemy. Jeśli profesjonalne grafiki przeplatają się z kontrowersyjnymi zdjęciami może to nie zostać dobrze odebrane przez rekrutera.

Potraktujmy social media jako wizytówkę, która często stanowi pierwsze źródło informacji na nasz temat. Budujmy swój wizerunek w sieci świadomie i odpowiedzialnie, a na pewno zwiększy to szanse na znalezienie upragnionej pracy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Krystyna Kacperska

Stażysta Działu Marketingu i PR
+48 696 879 137
+48 22 420 20 14
kkp@hrk.pl

 

O firmie:

 

HRK S.A. to polska firma specjalizująca się w doradztwie personalnym i digitalizacji procesów HR. Dzięki doświadczeniu w 4 kluczowych obszarach HR (rekrutacja, ocena i rozwój pracowników, employer branding i obsługa systemów payroll) zapewniamy naszym klientom najwyższą jakość usług, nawet przy napiętych terminach. Od 2000 r. wspieramy menedżerów w pozyskiwaniu pracowników i skutecznym zarządzaniu personelem. Pracujemy w zespołach ekspertów specjalizujących się w poszczególnych sektorach gospodarki.

 

Oferujemy usługi rekrutacji pracowników, badań i rozwoju potencjału zawodowego (łącznie z zaawansowanymi badaniami Assessment/Development Centre), budowanie ścieżek kariery, employer branding oraz – pod marką HRK Payroll Consulting – administrację wynagrodzeniami i zarządzanie dokumentacją personalną.