Agencja Saatchi & Saatchi IS opracowała, wyprodukowała i – razem z organizacją Miejskie Pszczoły – promuje „Bee Saving Paper”, pierwszy na świecie papier, który ratuje pszczoły dając im zastrzyk energii. Produkt przeszedł pozytywnie fazę testów i teraz otwiera się na świat i zastosowanie w wielu branżach.

Ponad 150 mld euro w skali świata i blisko 1,8 mld euro w samej Polsce – tyle jest warta praca wykonywana przez pszczoły w ciągu zaledwie jednego roku. Bez pracy tych owadów wiele segmentów gospodarki mogłoby się załamać. Szacuje się bowiem, że nawet 90% wszystkich roślin istnieje i rozmnaża się dzięki pszczołom i innym zapylaczom. Niestety owadów tych ubywa na całym świecie. W naszym kraju aż 222 z 469 gatunków znajduje się na czerwonej liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce. Głównym problemem jest stosowanie pestycydów i rozwój przemysłu, przez co pszczoły w celu odnalezienia miododajnych roślin muszą pokonywać dłuższe dystanse. Wiele z nich traci energię i upada na ziemię, bezsilnie czekając na śmierć.

Bee saving paper” pomaga osłabionym długimi podróżami pszczołom na dwa sposoby. Po pierwsze, specjalna, nielepiąca papieru forma glukozy daje owadom po zjedzeniu zastrzyk energii, by mogły lecieć dalej. Po drugie, zawiera w sobie nasiona Lacy Phacelia – jednej z ulubionych roślin pszczół – i dzięki temu, że papier jest biodegradowalny, za rok może wyrosnąć z niego miododajna roślina, która będzie funkcjonować jako przystanek w długich podróżach.

Dodatkowo papier jest pokryty ekologiczną farbą UV, która dzięki nadrukowanym specjalnym wzorom zwabia pszczoły. Skład, forma i design papieru sprawiają, że jest on nie tylko przyjazny środowisku i pomaga pszczołom, ale też może mieć wiele zastosowań komercyjnych.

Mamy nadzieję, że wyprodukowaliśmy pierwszy papier, z którego dumna byłaby nawet Matka Natura. Obecnie nasza praca skupia się na poszukiwaniu przez stronę beesavingpaper.com partnerów, którym, tak jak nam, zależy na przyszłości pszczół. Wiemy, że Bee Saving Paper może nie rozwiązać globalnego problemu, ale liczymy, że przynajmniej uświadomi ludziom, jak ważne są pszczoły” – mówią jednym głosem Tomasz Bujok i Anna Gadecka, senior copywriterzy Saatchi & Saatchi IS, współodpowiedzialni za projekt.

Więcej informacji o projekcie na stronie: www.beesavingpaper.com