Kreatywna Agencja eCommerce IDEACTO może pochwalić się kolejną realizacją dla branży modowej. Tym razem stworzony został sklep internetowy dla marki odzieżowej Si-Mi, charakteryzującej się niekonwencjonalnymi ubraniami szytymi z najwyższej jakości tkanin.

Założeniem było, aby zaprojektować oraz wdrożyć funkcjonalny i zgodny z najnowszymi trendami sklep internetowy. By móc zrealizować ten cel zespół IDEACTO  w pierwszej kolejności przeanalizował konkurencję działającą branży modowej. Następnie, podczas warsztatów stworzono architekturę informacji oraz główne widoki funkcjonalne. Kolejnym krokiem było opracowanie pozostałym makiet funkcjonalnych a dalej stworzenie grafik na bazie projektu Jolanty Aerts. Następnie zrealizowane zostało wdrożenie sklepu na platformie Magento.

„W pracy nad sklepem dla Si-Mi kluczowe były dla nas dwa aspekty – maksymalne uproszczenie i skrócenie procesu zakupowego oraz stworzenie wyróżniającej się spośród konkurencji strony, która przyciągnie uwagę potencjalnego klienta nie tylko samym asortymentem, ale także atrakcyjną stroną wizualną. Oba cele udało nam się osiągnąć.” – Monika Stopczyk, Project Manager w Ideacto.

Ważnym elementem realizacji jest rozwiązanie, które pozwala administrować warstwą wizualną strony bez potrzeby znajomości języka HTML. Dzieje się tak dzięki dedykowanemu i rozbudowanemu modułowi do zarządzania banerami i treścią. Za najciekawsze sekcje specjalne można uznać: „stylista poleca” oraz „inspiracje”, ponieważ znajdują się na nich unikatowe treści, tworzone w zgodzie z ideą marki oraz aktualną ofertą sklepu.

Przy wdrożeniu sklepu w wersji responsywnej zastosowano rozwiązanie „flexbox”, dzięki której strona skaluje się pod wymagania każdego urządzenia. Wprowadzony również został sposób powiększania fotografii, inspirowany mechanizmami z najlepszych światowych sklepów z branży fashion.  Te dwa rozwiązania sprawiają, że strona zawsze dobrze wygląda i jest czytelna.

„Si-Mi to oparty na najnowszych technologiach sklep internetowy dopasowany są do potrzeb głównej grupy docelowej – nowoczesnych kobiet szukających w sieci nie tylko oryginalnych ubrań ale i inspiracji. Si-mi.pl to więcej niż sklep, to portal mówiący jeżykiem swoich odbiorców, interaktywny, różnorodny z dynamicznym kontentem (zdjęcia, wideo, sesje, porady stylisty czy lookbook miesiąca). Powstał w wyniku intensywnych prac zespołów Si-Mi i IDEACTO, których efekt nie pozostawia obojetnym” – mówi Anna Hałas-Krawczyk, Prezes Zarządu Si-Mi.

Obecnie można oglądać stronę w stanie odpowiadającym filozofii marki, najnowszym trendom tworzenia stron oraz założeniom biznesowym projektu.