Grupa MOL zaprasza do składania aplikacji startupy oferujące innowacyjne rozwiązania w dziedzinie mobilności, marketingu lojalnościowego, big data, handlu detalicznego, a także dostaw  i dystrybucji przesyłek. Trzymiesięczny program, prowadzony w Budapeszcie wspólnie z węgierskim inkubatorem przedsiębiorczości Design Terminal, jest zaadresowany do startupów, których rozwiązania spełniają jeden z celów strategii Grupy MOL do roku 2030: stać się firmą pierwszego wyboru dla klientów w drodze. 

Grupa MOL zaprasza te startupy, których rozwiązania są obecnie w fazie inkubacyjnej. Inicjatywa będzie prowadzona we współpracy z Design Terminal, inkubatorem przedsiębiorczości z siedzibą w Budapeszcie, który posiada na swoim koncie praktyczne doświadczenie oraz udokumentowane sukcesy w zakresie wspierania startupów, co pomoże we wdrożeniu programu.

Program rozpocznie się w styczniu w Budapeszcie i będzie trwał trzy miesiące. Wnioski można składać od 22 września. W programie mogą uczestniczyć startupy, które są gotowe przetestować swoje innowacyjne rozwiązania (prototypy lub produkty MVP, czyli produkty o minimalnej koniecznej funkcjonalności) w dziedzinie mobilności, marketingu lojalnościowego, big data, handlu detalicznego, a także dostaw i dystrybucji przesyłek. Proces selekcji zostanie podzielony na dwa etapy. Pierwszym krokiem będzie składanie wniosków online. Następnym etapem będzie wydarzenie, podczas którego, wybrani kandydaci będą mogli omówić i zaprezentować swoje rozwiązania, zespoły
i wizję przed przedstawicielami Grupy MOL oraz Design Terminal.

W ramach selekcji odbędzie się specjalny konkurs, który wyłoni ok. 5 zwycięskich startupów. Otrzymają one unikalną możliwość bezpośredniej współpracy z czołową spółką w Europie Środkowo-Wschodniej, posiadającą 10-milionową,międzynarodową bazę klientów i rozległą sieć detaliczną. Uczestnicy programu uzyskają indywidualną pomoc oraz wsparcie mentorskie liderów biznesowych Grupy MOL oraz Design Terminal. Będą mogli również uczestniczyć w dopasowanych do ich potrzeb warsztatach, a do swojej dyspozycji dostaną przestrzeń biurową. Na koniec programu, najlepsze startupy mogą otrzymać ofertę długoterminowego partnerstwa z Grupą MOL jako dostawcy innowacyjnych produktów i usług.

Grupa MOL wierzy, żepostęp techniczny i nowe nawyki konsumentów gruntownie zmieniły całą branżę, a szczególnie to, co dotychczas nazywaliśmy detalicznym handlem paliwami. Strategia Grupy MOL do roku 2030 opiera się na założeniu, że aby utrzymać pozycję lidera w czasach, gdy minie już rekordowe zapotrzebowanie na paliwa silnikowe, należy kwestionować dotychczasowe podejście i metody.Firma traktuje innowacyjność jako jeden ze sposobów reakcji na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów. W związku z tym decyduje się zwrócić ku społeczności startupowej w poszukiwaniu pomysłów, które przeniosą relacje z klientem na wyższy poziom.