Dalsza koncentracja  na kompleksowej obsłudze ubezpieczeniowej rynku ochrony zdrowia, rentowne uczestnictwo w rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych, wzrost udziału w rynku  masowych ubezpieczeń majątkowych oraz rentowność spółki życiowej – to główne cele strategiczne na najbliższe 3 lata.

W ostatnich latach INTER sukcesywnie umacniał swoją pozycję w czołówce ubezpieczycieli dla sektora medycznego. Zgodnie z założeniami strategii 2015-2017 firma poszerzyła swój rynek docelowy oferując dedykowane programy ubezpieczeniowe dla ratowników medycznych czy fizjoterapeutów. W całym segmencie medycznym INTER osiągnął przez ostatnie 3 lata 13%-owy wzrost liczby klientów. Wzrosła także spontaniczna rozpoznawalność marki INTER w branży medycznej, z poziomu 21,7% w roku 2014 do rekordowego poziomu 32,8% w roku 2017.  W minionym roku prawie 8% polis wystawionych było w modelu DMS – Dualnym Modelu Sprzedaży łączącym doradztwo agenta z możliwościami technologicznymi kanału direct.

9 lutego 2018 grupa INTER ogłosiła strategię na kolejne 3 lata. To, co w niej dominuje, to kontynuacja koncentracji na sektorze ochrony zdrowia, wzrost udziału w rynku ubezpieczeń zdrowotnych  i masowych ubezpieczeń majątkowych oraz transformacja procesów do hybrydowej obsługi Klienta.  W perspektywie finansowej INTER planuje dalszy wzrost przypisu składki do poziomu 170 mln zł  w roku 2020 (średnioroczna dynamika 11,3%), przy jednoczesnym obniżeniu wskaźnika szkodowo-kosztowego do poziomu 98,6%. Zysk netto w 2020 roku ma wynieść 8,5 mln zł wobec 6,5 mln w roku 2017. Spółka życiowa ma osiągnąć dodatni wynik finansowy w roku 2020, przy średniorocznej, 14%-owej dynamice przypisu.

„Rozwój INTER-u zależy w dużej mierze od rozwoju rynku medycznego w Polsce” – mówi Janusz Szulik, Prezes Zarządu spółek INTER Polska. „A ten stale się zmienia, specjalizuje, podlega nowym regulacjom prawnym. Chcemy być ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla branży medycznej. Zaplanowaliśmy w najbliższych 3 latach wprowadzenie nowej oferty dla kilku kolejnych grup zawodowych związanych z ochroną zdrowia. Czeka nas głęboka zmiana procesów obsługowych tak, by nasi Klienci po każdej interakcji z firmą byli zadowoleni z faktu, że wybrali nas jako swojego ubezpieczyciela” – podkreśla Janusz Szulik.

Strategia TU INTER Polska S.A. na lata 2018-2020

Osiągnąć planowany zysk netto

Osiągnąć planowany przypis składki

Osiągnąć planowaną wielkość wskaźnika combined ratio

INTER ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla sektora ochrony zdrowia

Wzrost udziału ubezpieczeń zdrowotnych w portfelu

Osiągnięcie wysokiego poziomu satysfakcji Klientów końcowych

Kompetentny i niezawodny partner dla Pośredników

Zwiększenie efektywności sprzedażowej

Transformacja procesów do hybrydowej obsługi Klienta

Zwiększenie zaangażowania i kompetencji Pracowników i Partnerów

 

Strategia TU INTER-ŻYCIE Polska S.A. na lata 2018-2020

Wzrost składki powyżej rynku

Dynamiczny wzrost sprzedaży do Klientów spółki majątkowej

Systematyczna poprawa wskaźnika szkodowo-kosztowego

Zwiększenie liczby Klientów w ubezpieczeniach na życie w branży medycznej poza postępowaniami przetargowymi

Wsparcie działalności INTER-ŻYCIE Polska silną marką INTER w środowisku medycznym       i ochrony zdrowia

Skuteczne wdrożenie kompleksowych ofert opartych na trwałych wyróżnikach konkurencyjnych

Zwiększenie zaangażowania i kompetencji Pracowników i Partnerów