Wraz z końcem października zaczyna obowiązywać zimowy rozkład lotów, który trwa w tym sezonie od 28.10.2018 do 30.03.2019. Grupa Air France KLM kontynuuje inwestycje w siatkę połączeń. W porównaniu z ubiegłorocznym sezonem zimowym – linie zaoferują 44 nowe trasy, a całkowita liczba oferowanych miejsc wzrośnie o 2,5%. Grupa Air France KLM  nadal prężnie działa w Polsce. Klienci mogą korzystać z uruchomionego wiosną (26 maja) tego roku nowego połączenia Air France między Wrocławiem a Paryżem, od 9 października b.r. linie Transavia  oferują loty między Krakowem, a Eindhoven, natomiast KLM zwiększa liczbę miejsc na trasie Kraków Amsterdam, zamieniając samolot na większy. W nadchodzącym sezonie linie Air France KLM będą kontynuować modernizację swojej floty, inwestując w nowe kabiny, a także pokładowe WIFI, co znacznie wpłynie na standard podróży. Liczba tras, na których będzie można podróżować „Dreamlinerami” Boeing 787 wzrośnie aż do 29.

Dzięki bardziej efektywnemu wykorzystaniu floty, w nadchodzącym sezonie, możliwości transportowe Grupy zwiększą się o 2,5% w porównaniu z sezonem zimowym 2017/2018. Wzrośnie liczba oferowanych miejsc zarówno na trasach dalekiego zasięgu, jak też w Europie.

6 nowych tras międzykontynentalnych*

Na jesienno-zimowe wyjazdy linie KLM i Air France wspólnie ze swoją nową marką JOON zaoferują podróżnym  6 nowych tras, które są kontynuacją połączeń zainaugurowanych wiosną i latem 2018. Trzy z nich to loty Air France przez paryskie lotnisko CDG: Seattle (USA), Tajpej (Tajwan) i Nairobi (Kenia), dwa loty JOON również przez Paryż: Fortaleza (Brazylia) i Mahé (Seszele) oraz jeden nowy lot KLM przez Amsterdam: Fortaleza (Brazylia).

Zmiany w ofercie lotów długodystansowych 

Ameryka Północna

W sezonie zimowym będą kontynuowane loty Air France z Paryża do Seattle (3 razy w tygodniu) – połączenie zainaugurowane  03.2018;

Air France zwiększy częstotliwość lotów w tygodniu do Detroit (do 7 rejsów tygodniowo) i Nowego Jorku (do 28 lotów tygodniowo), a KLM zaoferuje dodatkowe loty do Minneapolis (wzrost do 4 tygodniowo);

Grupa zwiększy o 10% liczbę miejsc z Europy do Kanady, dotyczy to lotów do Montrealu (13 tygodniowo), Toronto (9 tygodniowo) i Calgary (7 tygodniowo);

Wybrane trasy międzykontynentalne zostały przekazane przez Air France linii-córce JOON. Są to: Kapsztad (RPA), Bombaj (Indie) oraz Kair (Egipt);

Na pokładach „Dreamlinerów” – Boeing 787 polecimy na trasach z Paryża do Bostonu i Detroit (Air France) oraz z Amsterdamu do Toronto, Calgary, Minneapolis, Nowego Jorku, Waszyngtonu, Atlanty, Houston i San Francisco (KLM).

Ameryka Południowa i Karaiby 

Wzrośnie oferta do Kostaryki : z 3 do 4 lotów tygodniowo z Paryża liniami Air France oraz 3 loty w tygodniu przez Amsterdam liniami KLM na pokładzie Dreamlinera – Boeing 787;

Wzrośnie oferta do Brazylii : nowy kierunek – Fortaleza uruchomiony przez KLM i JOON 03.05.2018 oraz 30% więcej miejsc (wzrost z 7 do 10 lotów Air France tygodniowo) do Rio de Janeiro;

Większa liczba lotów KLM do Buenos Aires (7 lotów tygodniowo);

KLM będzie kontynuował połączenie do Cartageny (przez Bogotę) oferując 4 loty tygodniowo przez cały sezon, a okresie sezonowego szczytu – od grudnia do lutego będzie pięć lotów. Zarówno KLM z Amsterdamu, jak i Air France z Paryża do Bogoty (i Cartageny) pasażerowie podróżują na pokładzie Dreamlierów – Boeing 787;

Inne trasy Air France KLM w Ameryce Południowej obsługiwane przez Dreamlinery to Rio de Janeiro (KLM z Amsterdamu) oraz Panama (Air France z Paryża);

W rejonie Karaibów Grupa zaoferuje trzy razy więcej miejsc pomiędzy Europą a wyspą St. Martin – 5 lotów tygodniowo Air France z Paryża oraz dodatkowy lot St. Martin – Curaçao wykonywany przez KLM trzy razy w tygodniu.

Azja i Bliski Wschód

Nowa trasa Air France Paryż – Tajpej (Tajwan) zainaugurowana latem 2018 pozostanie również w zimowej ofercie (3 loty tygodniowo);

JOON będzie kontynuował loty na nowej trasie z Paryża do Bombaju (1 lot dziennie), a KLM zwiększy liczbę lotów do tego miasta z Amsterdamu (do 4 lotów tygodniowo);

Air France i KLM zaoferują więcej lotów do Japonii, zwiększając pulę miejsc o 8%. Obie linie zwiększa częstotliwość lotów do Osaki (5 i 7 tygodniowo). Natomiast do 12 lotów tygodniowo wzrośnie liczba połączeń Air France pomiędzy Paryżem a Tokio (lotnisko Haneda);

KLM zaoferuje 2 loty tygodniowo do stolicy Sri Lanki – Colombo;

Air France zwiększy liczbę lotów do 4 tygodniowo między Paryżem a Sajgonem w okresie świąteczno-noworocznym;

Grupa będzie oferowała łącznie do 19 lotów tygodniowo z Europy do Dubaju;

Na pokładach  Dreamlinerów  – Boeing 787 polecimy na trasach z Paryża do Guangzhou (Chiny) i Osaki (Japonia) oraz z Amsterdamu do Colombo (Sri Lanka), Bombaju (Indie), Chengdu, Pekinu, Szanghaju, Hangzhou, Xiamen (Chiny) oraz do Osaki (Japonia).

Afryka i wyspy Oceanu Indyjskiego

Nowe połączenie na trasie Air France z Paryża do Nairobi (Kenia) zainaugurowane latem 2018 zostanie utrzymane w okresie zimowym (3 loty tygodniowo Dreamlinerem). Łącznie oferta Grupy Air France KLM do stolicy Kenii będzie liczyła teraz 10 lotów;

Na trasie z Paryża do Kapsztadu (RPA – 5 razy w tygodniu) oraz Mahe (Seszele – 3 razy w tygodniu) polecimy na pokładach JOON;

Air France zwiększy liczbę lotów do 3 tygodniowo do Male stolicy Malediwów. Lot odbywa się samolotem Boeing 787 Dreamliner;

Obie linie będą kontynuowały połączenie na wyspę Mauritius – Air France przez Paryż i KLM przez Amsterdam (Dreamlinerem);

JOON będzie kontynuował nowe połączenie z Paryża do Kairu (1 lot dziennie) zainaugurowane w sezonie letnim, które wcześniej było oferowane przez Air France.

Nowości w Europie

Również w Europie siatka lotów Grupy Air France KLM powiększa się o kolejne nowe kierunki. Dla polskiego rynku najważniejszą zmianą było uruchomienie w tym roku (maj 2018) nowego połączenia Air France z Wrocławia do Paryża, dokąd linia oferuje 1 lot dziennie. Dodatkowo Transavia  rozpoczęła loty z Krakowa do Eindhoven, a KLM wraz z początkiem sezonu zimowego zwiększa liczbę miejsc na trasie Kraków-Amsterdam, podstawiając większą maszynę: Boeing 737-700. Łącznie ze wspomnianymi nowymi trasami z Polski, francusko-holenderski przewoźnik oddaje w tym roku do dyspozycji klientów 20 nowych połączeń w Europie.

Najważniejsze zmiany* w ofercie Grupy w Europie to:

Kontynuacja połączeń Air France przez Paryż, rozpoczętych wcześniej w tym roku: Bari (Włochy), Katania (Włochy), Cork (Irlandia), Lorient (Francja), Toulon (Francja);

Kontynuacja lotów do Växjö (Szwecja) – połączenie KLM przez Amsterdam, uruchomione latem 2018;

Trasy, które w tym sezonie będą wykonywane przez JOON (część z nich została przejęta od Air France) przez Paryż: Budapeszt, Bergen (Norwegia), Rzym, Neapol, Oslo i Stambuł;

Transavia planuje wzrost oferowania o 11,5%. Przewoźnik rozszerzy siatkę połączeń o 18 nowych tras w Europie z wylotem ze swoich portów bazowych na terenie Francji i Holandii. Nowe kierunki to: Kraków (loty z Eindhoven), Nador w Markoko i Lanzarote w Hiszpanii (loty z Roterdamu), Bejrut w Libanie i Ovda w Izraelu (loty z Amsterdamu), Teneryfa (loty z Groningen), Ateny, Palermo, Rabat w Maroko i Teneryfa (loty z Paryża, lotnisko Orly), Dżerba i Monastir w Tunezji, Casablanca w Markoko, Sewilla, Teneryfa, Tel Aviv i Rzym (loty z Nantes) oraz Dżerba w Tunezju (loty z Lyonu);

Dodatkowo Air France wzbogaci swoją ofertę regionalną na terenie Francji o nowe połączenia.

Modernizacja floty i produktu na pokładzie

Linie Air France KLM kontynuują inwestycje, aby zapewnić pasażerom komfort podróży nowoczesnymi samolotami, w wygodnych, zmodernizowanych kabinach. W sezonie zimowym 2018/2019, najnowszymi samolotami Boeing 787 „Dreamliner” polecimy aż na 29 trasach. Będą to:

Air France przez Paryż (CDG): Boston i Detroit, Bogota, Panama, Guangzhou (Chiny), Osaka, Bamako (Senegal), Abidżan (Wybrzeże Kości Słoniowej), Nairobi, Malé (Malediwy);

KLM przez Amsterdam (Schiphol): Toronto i Calgary, Minneapolis, Nowy Jork, Waszyngton, Atlanta, Houston i San Francisco, San Jose (Kostaryka), Bogota – Cartagena (Kolumbia), Rio de Janeiro, Mauritius, Colombo (Sri Lanka), Bombaj, Chengdu, Pekin, Szanghaj, Hangzhou, Xiamen (Chiny) oraz Osaka.

Natomiast trasy, na których będą latały Airbusy A380 należące do Air France to: Nowy Jork, Los Angeles i Miami, Miasto Meksyk, Abidżan (Wybrzeże Kości Słoniowej), Johannesburg oraz Szanghaj.

W styczniu 2019 Air France rozpoczyna modernizację kabin Klasy Ekonomicznej i Ekonomicznej Premium w 15 Airbusach A330. Docelowo wymiana foteli i rewitalizacja wnętrz i produktu pokładowego warta 150 mln euro obejmie całą długodystansową flotę francuskiego przewoźnika i zostanie ukończona do roku 2020. Jednocześnie w Air France trwa instalacja pokładowego WIFI. Instalacją są objęte w pierwszej kolejności m.in. samoloty Airbus A330 i Boeing 777. Do końca tego roku internet będzie dostępny już na 30 trasach Air France, a montaż zakończy się w 2020 roku, obejmując całą flotę.

Linia KLM w styczniu 2019 zakończy wymianę foteli w Klasie Biznes, co oznacza, że od nowego roku wszystkie samoloty na lotach dalekiego zasięgu zostaną wyposażone w idealnie płaskie fotele-łóżka. Natomiast zmodernizowane kabiny Klasy Ekonomicznej będą posiadały samoloty Boeing 777, Boeing 787 i Airbus A330 – latające na większości tras  międzykontynentalnych.

Grupa Air France KLM w Polsce

W stosunku do ubiegłorocznego sezonu zimowego, oferta lotów Grupy Air France KLM z/do Polski wzbogaciła się o kolejne dwie trasy: Wrocław-Paryż (1 lot dziennie Air France) oraz Kraków-Eindhoven (4 loty tygodniowo Transavia).

Pozostałe trasy z/do Polski w sezonie zimowym to:

Warszawa-Paryż (do 21 lotów tygodniowo Air France)**

Warszawa-Amsterdam (21 lotów tygodniowo KLM)

Kraków-Amsterdam (21 lotów tygodniowo KLM, w tym jeden rejs dziennie większym samolotem)

Gdańsk-Amsterdam (14 lotów tygodniowo KLM)

Katowice-Amsterdam (3 razy tygodniowo Transavia).

Szczegółowy rozkład lotów i sprzedaż biletów jest dostępna na stronach linii www.airfrance.pl, www.klm.pl i www.transavia.com.

*w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem zimowym 2017/18

**możliwe okresowe zmiany w rozkładzie