Essity, światowy lider działający w branży higienicznej i ochrony zdrowia, debiutuje na Sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych prezentując swoim klientom i konsumentom wizję i strategię firmy. Debiut Essity nastąpił po podjęciu decyzji o podziale Grupy SCA na dwie niezależne spółki notowane na giełdzie: SCA – działającą w branży leśnej oraz Essity – wiodącą firmę zajmującą się zdrowiem i higieną.

Higiena i zdrowie są najważniejszymi aspektami wizji i strategii firmy Essity, podkreślając rozwój organizacji. Firma SCA była znana w Polsce głównie z artykułów higienicznych, tak popularnych marek jak: Tork, TENA, Libero, Libresse, natomiast firma Essity skupi swoją działalność na produktach zarówno higienicznych, jak i zdrowotnych.

Wizja Essity ma opierać się na poprawie jakości życia poprzez wprowadzanie wiodących rozwiązań w zakresie zdrowia i higieny. Z kolei, misja firmy będzie polegać na zrównoważonym rozwoju, produkcji, sprzedaży artykułów i usług higienicznych oraz zdrowotnych.

„Kiedy jesienią ubiegłego roku została ogłoszona propozycja podziału firmy, przedstawiliśmy naszą nową wizję, według której higiena nie jest już postrzegana jako cel sam w sobie, lecz jako środek mający na celu  poprawę zdrowia i dobrego samopoczucia” – wyjaśnia Michał Kuklewski, SCA Country Manager, reprezentujący koncern w Polsce. „Podział SCA pozwoli na większą specjalizację oraz ukierunkowanie naszej oferty w zakresie higieny i zdrowia na nowe grupy produktów”.

Proces dywersyfikacji został rozpoczęty po niedawnym przejęciu BSN Medical, wiodącej firmy medycznej. Firma Essity wraz z nowo nabytymi markami medycznymi BSN, takimi jak: JOBST i Leukoplast, ma większą możliwość spełniania potrzeb i oczekiwań rynku oraz szerzenia swojej misji.

Essity potwierdza także swoje zaangażowanie w poprawę jakości życia biorąc udział w inicjatywie Hygiene Matters (z ang. Higiena ma znaczenie). Częścią projektu jest niedawne zobowiązanie brytyjskiej marki Bodyform (znanej w Polsce, jako marka Libresse) do przekazania 200 000 opakowań produktów do higieny intymnej w ramach walki z ubóstwem. Inicjatywa Hygiene Matters ma na celu edukację i podjęcie globalnego dialogu na temat znaczenia higieny i jej związku ze zdrowiem i samopoczuciem, przełamywanie tematów tabu i podkreślanie znaczenia higieny w wymiarze ekonomicznym.

„Sprawy dotyczące higieny są kluczowe dla naszej wizji i staną się podstawą naszej komunikacji. Jako firma zajmująca się higieną i ochroną zdrowia odgrywamy ważną rolę w budowaniu społeczeństwa bardziej zrównoważonego i świadomego poprzez podnoszenie standardów na całym świecie – a to z pewnością jest naszym nadrzędnym celem”, kontynuuje Michał Kuklewski. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat klienci i konsumenci będą świadkami stopniowego wycofywania się firmy SCA z branży higienicznej i zastępowanie jej nową firmą Essity.

 

Więcej informacji o wizji i strategii firmy Essity na stronie:

http://www.essity.com

Film reklamowy firmy Essity na YouTube:

https://youtu.be/snVyuNbPGDE?list=PLlmkq2OifEM1voEGFtO8VHwVdumuJPsUq

Więcej informacji na temat inicjatyw Essity dotyczących higieny na stronie:

http://www.essity.com