Umawianie i odwoływanie konsultacji, synchronizowanie wizyt z kalendarzem w smartfonie. Zamawianie recept na stale przyjmowane leki. Podgląd wyników badań i skierowań. Łatwy kontakt z lekarzem prowadzącym i możliwość dopasowania właściwego rozwiązania do problemu medycznego. Te i wiele innych możliwości daje pacjentom Medicover aplikacja mobilna stworzona we współpracy z firmą technologiczną LookSoft.

Właściwie podejście do rozwiązań telemedycznych powinno zapewniać pacjentom holistyczną i kompleksową opiekę medyczną. Wiarygodność porad udzielanych zdalnie wymaga wiedzy o pacjencie i dostępu do jego badań i historii leczenia.

W Medicover telemedycyna rozwijana jest od ponad 10 lat, a dopełnienie nowoczesnych rozwiązań stanowi, dostępna dla pacjentów, aplikacja mobilna.

– Nasza aplikacja daje realną możliwość zarządzania swoim zdrowiem i zdrowiem swojej rodziny. Pacjent może umówić i odwołać wizytę, a także napisać do swojego lekarza prowadzącego, podejrzeć wyniki badań czy zamówić receptę. Dzięki stałemu kontaktowi może rozwiązać każdy najdrobniejszy problem zdrowotny  niezależnie od tego czy jest w Polsce czy za granicą –  mówi Sonia Kondratowicz, Dyrektor ds. Obsługi Klienta Medicover.

W erze smartfonów i digitalizacji, w świecie, w którym mobilność dotyczy każdego aspektu życia, aplikacja mobilna staje się standardem również dla dostawców opieki medycznej. To dobry kanał komunikacji z pacjentami – szczególnie z tymi, którzy są oddaleni od placówek lub którym stan zdrowia utrudnia dotarcie na wizytę.

Najnowsza aktualizacja aplikacji, dostępna dla użytkowników od 16 maja 2017 r., uwzględnia zastosowanie funkcji Touch ID.

Dzięki funkcji Touch ID nie ma konieczności wpisywania hasła każdorazowo, kiedy chcemy skorzystać z aplikacji. Rozwiązanie jest nie tylko bardzo wygodne dla użytkownika, ale zwiększa też bezpieczeństwo danych pacjenta. To szczególnie ważne na przykład w sytuacji, gdyby jego telefon dostał się w niepowołane ręce – mówi Sonia Kondratowicz, Dyrektor ds. Obsługi Klienta Medicover.

Aplikacja umożliwia również zapamiętywanie numerów kart pacjentów – to duże ułatwienie dla rodziców, którzy dzięki temu mogą dużo łatwiej zarządzać kontami swoich dzieci.

Partnerem technologicznym Medicover jest firma LookSoft.

–  Smartfony przydają się wszędzie, także w kontakcie z lekarzem. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się nieosiągalne, teraz stało się rzeczywistością. Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć aplikację, która pomaga setkom tysięcy Polaków w tak ważnym aspekcie, jakim jest ich zdrowie. Liczymy na to, że LookSoft i Medicover będą kontynuować współpracę tworząc kolejne udogodnienia dla pacjentów – mówi Łukasz Makowski, Prezes Zarządu LookSoft Sp. z o.o.

Aplikacja Medicover jest dostępna do pobrania w sklepach mobilnych App Store, Google Play, Windows Store i BlackBerry World odpowiednio na platformy iOS, Android, Windows 10 i BlackBerry OS 10.