Internauci wpłacili na zrzutki blisko 16 milionów złotych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku, tj. o 191% więcej niż w analogicznym okresie 2017r. Z kolei liczba założonych zrzutek zwiększyła się w pierwszym półroczu br. aż o 369%, a czas spędzony na platformie o 180%. Zrzutka.pl podsumowuje pierwsze sześć miesięcy tego roku, wprowadza innowacje oraz przygotowuje się do ekspansji zagranicznej.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku Polacy wpłacili na zbiórki za pośrednictwem zrzutka.pl 15 761 980 złotych, tj. o 191% więcej niż w analogicznym okresie 2017r. Średnia wartość wpłaty na pojedynczą zrzutkę w tym roku wynosiła 65 zł. Liczba założonych zrzutek zwiększyła się o aż 369%, tj. z 16 856 w pierwszym półroczu 2017 roku do ponad 62 tysięcy w tym samym okresie 2018r. W pierwszych sześciu miesiącach br. platforma odnotowała 9 484 594 odsłon,  tj. o 180% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, każda o średniej długości 5 minut i 25 sekund. To oznacza, że internauci w pierwszym półroczu 2018 roku spędzili na zrzutka.pl średnio w miesiącu 8,5 miliona minut.

– Jesteśmy największą platformą do zbiórek pieniężnych na dowolne cele w Polsce. Jest to dla nas ogromny sukces, ale jednocześnie wyzwanie. Na naszych barkach spoczywa bowiem odpowiedzialność za to, aby zbiórki za naszym pośrednictwem przebiegały bezpiecznie, jak najsprawniej i kończyły się z jak najlepszymi wynikami –  mówi Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl.

W celu sprostania tym wymaganiom platforma wprowadza ciekawe innowacje produktowe. Biorąc pod uwagę fakt, że nawet 75% ruchu na portalu pochodzi z mediów społecznościowych, a zrzutki są udostępniane w tych kanałach tysiące razy dziennie, zrzutka.pl wprowadziła istotne modyfikacje, które pozwolą na skuteczniejsze prowadzenie zbiórek. Wśród nowości, które niewątpliwie pozwolą zwiększyć sumę kwot zbieranych na zrzutkach, warto wymienić:

Każda niezalogowana osoba dzieląca się zrzutką, po jej udostępnieniu na Facebooku, ma możliwość powiązania swojego udostępnienia z profilem na Facebooku. Specjalny algorytm mierzy ile wejść i ile wpłat wygenerowało to udostępnienie. Dla udostępniających zalogowanych na zrzutka.pl to powiązanie tworzone jest automatycznie. Takie informacje to ogromna motywacja dla udostępniających, którzy w prosty sposób mogą sprawdzić, ile środków udało im się zebrać dzięki temu, że kliknęli “udostępnij”. Co ważne, efekty można sprawdzać w czasie rzeczywistym.

Widok zrzutek został uzupełniony o ranking „udostępniających” ich imiona i nazwiska, nazwy firmy lub pseudonimy pojawią się tam w kolejności podyktowanej wysokością kwoty wsparcia, jakie przyniosły ich udostępnienia dla danej zrzutki.

Każdy z niezalogowanych udostępniających, który połączy swoje udostępnienie z profilem na Facebooku, otrzymuje również dostęp do panelu na zrzutka.pl. Dla udostępniających zalogowanych na zrzutka.pl taki panel przyznawany jest automatycznie. W tym panelu, oprócz wpłat wygenerowanych jego udostępnieniem, udostępniający może sprawdzić ilość wejść na zrzutkę, które pojawiły się dzięki niemu. Na bieżąco można sprawdzać statystyki swojego udostępnienia.

–  Aktualnie pracujemy już nad kolejnymi rozwiązaniami technologicznymi, które zostaną wdrożone i zaprezentowane w przyszłości. Wśród nich będą m.in. możliwość dokonywania wypłat na zrzutki z bankomatów i terminali płatniczych dostępnych w placówkach naziemnych –  informuje Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl. –  Nasi użytkownicy będę mogli także prosto i tanio wymienić „salda zrzutki” na waluty zagraniczne, a także błyskawicznie rozliczyć się ze znajomymi. Przygotowujemy się także  do ekspansji na rynki zagraniczne. Kierunków oraz kolejności zdobywania nowych obszarów na razie jednak nie ujawniamy – dodaje Chołast.

Zrzutkę można bezpłatnie założyć, korzystać z niej  oraz wypłacać  zgromadzone tam środki na stronie internetowej http://zrzutka.pl lub w aplikacji mobilnej dostępnej w Sklepie Google Play oraz na App Store.