Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomościZarządzanie

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy

Odejście pracowników odbywa się z wielu różnych powodów.  Badania przeprowadzone na grupie pracowników pozwoliły ustalić dlaczego pracownicy odeszli i z jakich powodów. Dla pracodawców powinno być interesujące dlaczego pracownicy decydują się odejść, jakie jest tego tło i powody. Może dzięki temu artykułowi można będzie zapobiec odejścia wielu wartościowych ludzi.

Pensje:

Chociaż średnia wynagrodzeń w Polsce stale rośnie to wciąż wiele osób jest niezadowolonych ze zbyt niskich pensji i jest to główna przyczyna odejścia z pracy. Dlatego rozsądny pracodawca powinien trzymać rękę na pulsie, badać jaka jest minimalna pensja, jak w odpowiednim momencie dopłacić, tak aby pracownik nie szukał bardziej atrakcyjnej pracy.

Niedocenianie i brak uznania:

Kilkanaście procent pracowników twierdzi, ze odchodzi bo czuje się niedoceniona.  Brak uznania wpływa w sposób zasadniczy na morale pracowników, jest sił motoryczna i motywacją.  Według tego dobrze wykonana praca powinna być doceniona i zauważona i odpowiednio wynagrodzona.

Nie stwarzanie warunków na pokazanie własnego talentu i umiejętności:

Zatrudnieni pracownicy odczuwają nie tylko satysfakcję, ale i dumę, kiedy mogą zaprezentować pełnię swojego talentu i umiejętności. Jeżeli mogą się rozwijać poprzez szkolenia i uczestnictwo w różnych aktywnościach, rośnie ich przywiązanie do firmy.  Jeżeli o to nie zadbamy to zaczną szukać innej firmy, która te umiejętności doceni.

Podejrzana  sytuacja finansowa firmy:

Inaczej mówiąc – niestabilność finansowa. Umowy śmieciowe, nieregularne wypłaty, zwolnienia, zamrożenie podwyżek, zła prasa itp. skutkuje spadkiem zaufania pracowników wobec pracodawcy i niemal zawsze przekłada się na dużą rotację pracowników. 11,84 % badanych potwierdziło, że brak poczucia bezpieczeństwa sprawia, że zaczynają poszukiwania nowej pracy. W sytuacji gdy  firma rzeczywiście ma problemy, jedyne co możesz zrobić to uczciwie powiedzieć o tym pracownikom. Im najbardziej zależy, by ich pracodawca miał stabilną pozycję, więc mogą pomóc przetrwać firmie ten ciężki czas. Dzięki szczerości zyskasz też ich szacunek i przynajmniej część z nich postanowi zostać.

Zbyt wiele obowiązków:

Najgorszą sprawa jest nuda w pracy. Tego nikt nie chce. Dobry manager powinien znaleźć u pracowników ich najmocniejsze strony, talenty i przebić na sukces firmy.  Oczywiście nie należy przeginać i stworzyć taki harmonogram, który spowoduje, ze pracownik nie będzie w stanie się wyrabiać.  Takie obciążenie odbije się negatywnie na ich motywacji i wydajności.

Stosunki z przełożonym:

Pracownicy nie oczekują przyjaźni ze strony swojego szefa, ale chcą by wzajemne relacje były dobre. W innym przypadku współpraca staje się uciążliwa. Wzorowy przełożony wyznacza kierunek działania firmy, jest łącznikiem, który przekazuje wszelkie informacje, możemy liczyć na jego pomoc w celu wszelkich ustaleń. Zdarza się jednak, że szef nie docenia własnych pracowników, albo po prostu „brak chemii” sprawia, że codzienna koegzystencja jest dla pracownika formą kary. Jeżeli ta sytuacja nie zostanie w porę zauważona i nie zostanie podjęta próba jej naprawienia, firma może stracić dobrego pracownika.

Brak jasnego celu w jakim zmierza firma:

Managerowie powinni informować pracowników o misji i planach firmy. Warto wysłuchać każdego z pracowników i przedyskutować znaczenie jego pracy, wyjaśnić jak jego działania wpływają na rozwój przedsiębiorstwa. Tam gdzie ilość informacji jest niewystarczająca rodzą się domysły i plotki. To z kolei może wywołać niepewność Pracownikom często brakuje poczucia integracji z firmą, a lubią czuć się częścią mechanizmu, wtedy ich starania i motywacja jest większa.

Nie przestrzeganie czasu pracy:

Pokaż swoim pracownikom, że szanujesz ich czas. Pamiętaj, że poza pracą mają też własne życie, rodziny, przyjaciół. Nadgodziny od czasu do czasu każdy może zrozumieć, ale nadużywanie terminu „elastyczny czas pracy” jest po prostu nie na miejscu. Przemyśl też formułę spotkań i komunikacji – powinny odbywać się tylko gdy są potrzebne, a ich formuła powinna być zwięzła i treściwa.

Atmosfera pracy:

To jeden z najważniejszych czynników, często wymienianych jako kluczowych często bardziej niż warunki zatrudnienia. Do pracy powinno chcieć się przychodzić. Na to ma wpływ i management ale i koledzy z pracy, z hali czy ze wspólnej maszyny. Czas spędzony w pracy, a to duża część naszego życia powinien być przyjemny, co zdecydowanie zmniejsza rotacje pracowników i poprawi zespołową grę, tak ważna w wielu gałęziach np. przemysłu.

Opracowano na podstawie : GoWork.pl

Polecane artykuły
Air FranceAktualnościWiadomości

Karaibski St. Barth rajem dla miliarderów - destynacje Air France i KLM

AktualnościWiadomości

W tych zawodach kobiety zarabiają więcej niż mężczyźni

AktualnościWiadomości

Wypadek w Baltimore może stać się rekordową stratą morską

AktualnościWiadomości

25 lat więzienia dla założyciela FTX Sama Bankmana-Frieda

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: