Głównym czynnikiem motywującym pracowników ciągle pozostaje wynagrodzenie. Bardzo ważną rolę odgrywają też zapewniane świadczenia dodatkowe, możliwość rozwoju, możliwość podejmowania nowych wyzwań czy atmosfera w pracy. W ostatnim czasie coraz większe znaczenie dla zatrudnionych osób ma także działalność pozabiznesowa firmy – CSR.

„CSR to społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli wkład firmy i pracowników w rozwój środowiska oraz społeczeństwa. Tego typu działania oczywiście budują pozytywny wizerunek firmy, ale również oddziałują korzystnie na samą kadrę” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Daniel Hermanowski, specjalista ds. marketingu w firmie ONICO.

Warto zauważyć, że prowadzenie działalności CSR-owej to także bardzo dobry sposób na integrację zatrudnionych osób. Zaangażowanie pracowników np. w remont domu dziecka lub budowę placu zabaw często jednoczy ich zdecydowanie mocniej niż wspólne wyjście na piwo czy kręgle. Jest to szczególnie istotne w odniesieniu do ludzi młodych – jak wynika z badań, millenialsów najbardziej demotywuje w pracy właśnie brak dobrych relacji ze współpracownikami.

Wiele firm, aby skuteczniej prowadzić swoją działalność CSR-ową, zakłada własne fundacje. Jak zauważa Aleksandra Błaszczyk, menedżer ds. fundacji w ONICO: „Pozwala to m.in. na rozdzielenie działalności biznesowej od działalności społecznej, dokładniejsze ustalenie swoich celów i priorytetów w tej działalności oraz oddzielne promowanie działań charytatywnych. Dodatkowo fundacja jako organizacja pożytku publicznego może otrzymywać 1% podatku”.