Bank Pekao S.A. uruchomił portal dla przedsiębiorców, którzy zamierzają akceptować lub akceptują płatności bezgotówkowe w terminalach POS. Portal krok po kroku wprowadza przedsiębiorcę w obsługę płatności bezgotówkowych. Umożliwia również konfigurację usług na miarę konkretnego biznesu, co jest unikatową funkcją na rynku. Portal to kolejny element projektu SMEmania, w ramach którego Bank Pekao S.A. wspiera mikro, małe i średnie firmy.

Bank Pekao S.A. uruchomił portal dla firm, które zamierzają akceptować lub akceptują płatności bezgotówkowe kartami lub smartfonami, korzystając z terminali POS. Portal w prosty i intuicyjny sposób pokazuje jak wygląda proces przyjmowania płatności bezgotówkowych, jakie korzyści dla firmy płyną z przyjmowania takich płatności, ile to kosztuje i na jakich dodatkowych funkcjach przedsiębiorca może zarobić. Umożliwia również dopasowanie terminali POS i zakresu usług do prowadzonego biznesu.

Portal stworzyliśmy tak, żeby był przyjazny dla każdego nawet najdrobniejszego przedsiębiorcy, który jeszcze nigdy nie miał kontaktu z akceptacją kart. Rozumiemy, że ciężko jest się przestawić z przyjmowania gotówki na płatności bezgotówkowe. Ale najprawdopodobniej z czasem będzie to nieuniknione. Wiele osób już dziś za nawet najdrobniejsze zakupy w osiedlowym warzywniaku, na bazarze czy naprawy w domu chce płacić kartą. Według naszych analiz, dziś taką możliwość oferuje zaledwie 17% mikro i małych przedsiębiorców z sektora handlu i usług. Szacujemy, że w przeciągu czterech lat, ten udział zwiększy się do przynajmniej 70% – mówi Emanuele Cacciatore, Dyrektor Zarządzający Departamentem Klienta Biznesowego Banku Pekao S.A.

Portal został podzielony na pięć sekcji, z czego pierwsze cztery: „Twój terminal POS”, „Oferta”, „Dodatkowe usługi” i „Dopasuj ofertę” są przeznaczone dla przedsiębiorcy, który nie miał jeszcze doświadczeń z akceptacją kart. Dzięki takiemu układowi przedsiębiorca krok po kroku poznaje funkcjonowanie terminali POS.

W pierwszej części, na szczególną uwagę zasługuje sekcja w której w prosty, graficzny sposób zestawiono koszty ponoszone przez akceptanta (opłatę za dzierżawę terminali oraz prowizję od przyjmowanych transakcji) z możliwym zyskiem z instalacji dodatkowych usług (doładowań telefonów, przewalutowań i wypłaty gotówki w kasie). Unikatowa na rynku jest sekcja „Dopasuj ofertę”, dzięki której przedsiębiorca może dobrać zakres usług do prowadzonego biznesu. Wystarczy, że zaznaczy branżę w której działa (do wyboru jest 30 możliwości) oraz ustali wielkość firmy i ilość terminali, które potrzebuje. W rezultacie otrzyma możliwą konfigurację usług w której standardowo znajdą się płatności bezgotówkowe najpopularniejszymi kartami wydawanymi na polskim rynku: Mastercard i Visa oraz płatności mobilne. Przykładowo w propozycji dla weterynarza, który również dojeżdża do zwierząt, znajdą się przenośne terminale. Pojawi się także propozycja, żeby wydruki z terminala (potwierdzenia płatności) były opatrzone ikoną branży (w tym przypadku będzie to psia łapa), logiem lecznicy, bądź Banku Pekao. Co do usług dodatkowych, to będzie proponowana możliwość przewalutowania w terminalu. Natomiast dla sklepu spożywczego w proponowanych usługach znajdą się terminale stacjonarne oraz dodatkowe usługi w postaci wypłaty gotówki, przewalutowania czy możliwość doładowania telefonów pre-paid. W każdym momencie przedsiębiorca może skontaktować się z doradcą, wypełniając krótki, ograniczony do minimum, formularz.

Piąta zakładka „Strefa klienta” przeznaczona jest dla tych przedsiębiorców, którzy mają już terminale Banku Pekao. Tu, bez logowania się do systemu, mogą zamówić dodatkowe terminale, dodatkowe usługi czy zgłosić awarię terminalu, bądź zareklamować transakcje. Poprzez tę sekcje mogą również zalogować się do systemu bankowości internetowej Pekao24Biznes, gdzie mają dostęp m.in. do transakcji wykonanych kartami w swoich terminalach.

Strona, którą można znaleźć pod adresem www.pekao.com.pl/pos została przygotowana we współpracy z Mastercard i IBM.